//
کدخبر: ۲۱۷۱۹۲ //
در روستاهای جنگلی ثلاث باباجانی، جوانرود، دالاهو؛

نصب و راه اندازی ۲۹۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی

اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان کرمانشاه از نصب و راه اندازی 295 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستاهای جنگلی ثلاث باباجانی، جوانرود، دالاهو خبر داد.

نصب و راه اندازی  295 دستگاه آبگرمکن خورشیدی
به گزارش فرتاک نیوز،

الهه محمدی کارشناس حفاظت و حمایت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اظهار داشت:امروزه علیرغم پیشرفت علم، نگرانی انسان در نگه داری از طبیعت پیرامون خود به علت استفاده از منابع تجدید ناپذیر و سوخت های آلود کننده محیط زیست افزایش یافته است.

 کارشناس حفاظت و حمایت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود : برای حل مشکل باید به دنبال انرژی های جدید و جایگزین باشیم و یکی از در دسترس ترین انرژی ها، انرژی خورشید است.

محمدی تصریح کرد: انرژی خورشید پاک، ارزان و بی پایان  و هم چنین به راحتی قابل ذخیره بوده و عظیم ترین منبع انرژی در جهان می باشد. در مناطق جنگلی فاقد لوله کشی گاز رسانی که همواره وابستگی به جنگل جهت تأمین سوخت و گرم کردن آب وجود دارد، استفاده از انرژی های خورشیدی می تواند سهم مهمی در کاهش قطع جنگل و یا کاهش هزینه های تهیه سوخت جهت گرم کردن آب داشته باشد.

وی بیان داشت: در اجرای پروژه تغییر الگوی مصرف سوخت اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در قالب قراردادهای اجرایی مطابق با سیاست های دفتر فنی حفاظت و حمایت، تا پایان سال 97 موفق به نصب و راه اندازی تعداد 230 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستاهای جنگلی شهرستان های ثلاث، جوانرود، دالاهو گردیده است.

این مسئول گفت: در همین راستا در سال 98 تعداد 65 دستگاه آبگرمکن خورشیدی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، صیانت و بوم سازگان زاگرس تهیه و در حال نصب و راه اندازی می باشد. طبق برآورد تخمینی با توجه به مصرف متوسط سوخت هرخانوار روستایی جهت گرم کردن آب و استحمام، سالیانه از قطع حدود 350 درخت جلوگیری می شود. هم چنین در صورت استفاده از کپسول، حداقل هزینه خرید یک کپسول در ماه برای خانواده های روستایی کاهش می یابد و امید است با گسترش استفاده از انرژی های خورشیدی در زمینه سوخت و گرمایش، بتوان نقش مهمی در حفاظت از  جنگل ها و جلوگیری از تخریب ایفا نمود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۷۱۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان