//
کدخبر: ۲۱۶۲۴۸ //

امام جمعه سنندج: همه آزادیخواهان در اربعین شرکت می کنند

امام جمعه سنندج ضمن تاکید بر لزوم وحدت و همدلی بیشتر در بین مسلمانان در سراسر جهان، گفت: دشمنان از وحدت و همدلی در کشورهای اسلامی هراس دارند.

امام جمعه سنندج: همه آزادیخواهان در اربعین شرکت می کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

ماموستا عبدالرحمن خدایی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه سنندج که در مسجد جامع این شهر و با حضور نمازگزاران اقامه شد، اظهار داشت: حفظ وحدت و همدلی در بین کشورهای اسلامی یکی از نیازهای لازم و ضروری است.

وی با اشاره به هراس دشمن از وحدت کشورهای اسلامی، گفت: دشمن از تمامی امکانات و توان خود در راستای ایجاد اختلاف و تفرقه در بین کشورهای اسلامی و مسلمانان استفاده می کند.

امام جمعه سنندج در ادامه سخنان خود اشاره به مظاهر وحدت و همدلی در بین کشورهای اسلامی و مسلمانان، بیان کرد: پیاده‌روی اربعین نمایش وحدت اسلامی و بهترین فرصت برای تقویت انسجام و همدلی مسلمانان و مقابله با هجمه‌های تفرقه‌انگیز دشمنان اسلام است.

وی برپایی نماز جمعه را یکی دیگر از جنبه های وجود وحدت و همدلی در جوامع اسلامی عنوان کرد و افزود: تلاش در راستای وحدت بیشتر در جامعه یکی از نیازهای لازم و ضروری در عصر حاضر است.

وی با اشاره به ارادت ویژه همه ملسمانان به حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، عنوان کرد: مسلمانان جهان اسلام به امام‌حسین(ع) و اهل‌بیت(ع) ارادت خاصی دارند و با عشق و علاقه در پیاده‌روی بزرگ اربعین حضور پیدا می‌کنند.

ماموستا خدایی با بیان اینکه هر سال به جمعیت عاشقان حسینی و کاروان‌های پیاده‌روی اربعین اضافه می‌شود، افزود: انسجام و همدلی شیعه و سنی و مقابله با هجمه‌های تفرقه‌انگیز دشمنان یک امر ضروری در جامعه است.

امام جمعه سنندج در ادامه از یهود به عنوان بزرگترین دشمن مسلمانان نام برد و افزود: توطئه‌های قوم یهود علیه مسلمانان هرگز پایانی ندارد و صهیونیست‌ها و مشرکین شدیدترین دشمن مسلمانان به حساب می‌آیند.

وی با اشاره به توطئه های بین المللی در خصوص وضعیت کنونی فلسطین، عنوان کرد: در سال ۱۳۰۱ شمسی قیومیت بریتانیا بر فلسطین تصویب شد و بعد برنامه انتقال زمین اجرایی شد که یهودیان از این موضوع سوءاستفاده زیادی کردند.

ماموستا خدایی ضمن تاکید بر لزوم همت همه مسلمانان در راستای دفاع از مردم فلسطین، یادآور شد: امروز کشورهای غربی در منطقه به دنبال توطئه هستند و مسئله فلسطین نیز در این راستای همواره در محور این توطئه ها بوده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۶۲۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان