//
کدخبر: ۲۱۴۴۴۵ //

مازندران با کاهش ۱۷ درجه‌ای دما به استقبال پاییز می‌رود

در حالی که هواشناسی مازندران با انتشار اطلاعیه‌ای از کاهش محسوس دمای هوای استان در آستانه فصل پاییز خبر داد، بررسی جدول پیش بینی پنج روزه نشان می‌دهد که کاهش دما در بعضی مناطق کوهستانی تا ۱۷ درجه خواهد بود.

مازندران با کاهش ۱۷ درجه‌ای دما به استقبال پاییز می‌رود
به گزارش فرتاک نیوز،

 هواشناسی مازندران در اطلاعیه خود اعلام کرده است که هوای استان از عصر روز شنبه ۳۰ شهریور با ابرناکی شدن و وزش باد شمالی به تدریج از سمت غرب بارانی می شود و این وضعیت با کاهش محسوس دما ، بارندگی نسبتا شدید، وزش باد سرد، رعد و برق و توفانی شدن دریا ادامه می یابد.

بر این اساس ، هوای سردی که از روز یکشنبه ۳۱ شهریور به همراه بارندگی وارد مازندران می شود طی روزهای دوشنبه و سه شنبه ماندگار خواهد بود.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی مازندران هم نشان می دهد که کاهش دمای هوا در مناطق جلگه بین ۶ تا ۱۰ درجه و در مناطق کوهستانی و ییلاقی بین ۱۱ تا ۱۷ درجه خواهد بود.

بیشترین کاهش دمای هوا بر اساس این پیش بینی مربوط به منطقه کوهستانی " کیاسر " در حدود ۷۰ کیلومتری جنوب شهر ساری با ۱۷ درجه است. هوای این منطقه از ۳۵ درجه سانتی گراد روز شنبه به ۱۸ درجه در روز یکشنبه کاهش می یابد.

کمترین میزان کاهش دمای هوا هم در این مدت مربوط به نوشهر با ۸ درجه است که از ۳۰ درجه سانتی گراد روز شنبه به ۲۲ درجه در روز یکشنبه افت می کند.

افزایش دما و وزش باد گرم از ظهر جمعه (فردا) 

هواشناسی مازندران همچنین در اطلاعیه خود اعلام کرده است که پیش از ورود هوای سرد به مازندران، شهروندان استان و گردشگران از اواسط روز جمعه (فردا) شاهد افزایش دمای هوا و وزش باد گرم خواهند بود. این وضعیت تنها کمتر از ۲۴ ساعت و تا اواسط روز شنبه ماندگار خواهد بود.

در این اطلاعیه تاکید شده است که از اواسط روز جمعه با شکل گیری یک جریان هوای جنوبی، دمای هوا در مازندران افزایش می یابد و منجر به وزش باد گرم گاهی نسبتا شدید در دامنه ها و ارتفاعات خواهد شد.

جدول پیش بینی پنج روزه هوای مازندران هم نشان می دهد دمای هوای استان طی این مدت در مناطق جلگه ای و دشت بین یک تا سه درجه و در دامنه ها و مناطق کوهستانی بین سه تا هفت درجه افزایش خواهد یافت.

بر اساس این جدول، در حالی که دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران فردا جمعه در گرم ترین زمان به ۳۰ و روز  شنبه به ۳۲ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد، در منطقه کوهستانی کیاسر در جنوب شهر ساری مردم شاهد افزایش دمای هوا ۳۵ درجه در روز شنبه خواهند بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۴۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان