//
کدخبر: ۲۱۴۳۶۵ //
رئیس کل دادگستری کرمانشاه:

دستگاه قضائی از برنامه های پلیس قاطعانه حمایت می کند

رئیس کل دادگستری استان گفت: دستگاه قضائی قاطعانه از برنامه های پلیس حمایت می کند چرا که این برنامه ها در راستای امنیت آفرینی و برخورد با مجرمان انجام می شود.

دستگاه قضائی از برنامه های پلیس قاطعانه حمایت می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

"پرویز توسلی زاده" در دیدار با فرمانده انتظامی استان اظهار داشت: تعامل و همکاری پلیس و دستگاه قضائی می تواند امنیت موجود در جامعه را افزایش داده و سبب رضایتمندی بیش از پیش مردم شود.

وی با بیان اینکه ماموریت های پلیس و دستگاه قضائی بسیار بهم نزدیک و هردو در راستای گسترش عدالت و حق طلبی در جامعه است، افزود: حمایت این دو نهاد از یکدیگر در اجرای برنامه ها موضوع مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد.

توسلی زاده در ادامه نزاعات خیابانی، سرقت، مفاسد اقتصادی و ... را از جمله جرائم آزاردهنده در جامعه عنوان کرد و گفت: کنترل این جرائم و برخورد قاطعانه با مجرمان از جمله موضوعاتی است که باید در دستور کار هم دستگاه قضائی و هم پلیس قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برخی جرائم که به تعدادی از آنها اشاره شد را باید جدی گرفت چرا که به سادگی از کنار آن عبور کردن می تواند برای جامعه خطرناک باشد، هرچند هم پلیس و هم دستگاه قضائی با توجه به اشرافیت خوبی که بر موضوعات دارند برخورد قاطعانه با آنها را در دستور کار داشته و دارند.

وی یادآور شد: موضوع بسیار مهمی که باید دستگاه قضائی و پلیس به آن توجه داشته باشند پیشگیری از وقوع جرائم با اقدامات فرهنگی و ارائه آموزش های لازم به اقشار مختلف است، چرا که قطعا این کار هزینه های به مراتب کمتری نسبت به برخوردهای قانونی خواهد داشت.

توسلی زاده افزود: موضوع پیشگیری از وقوع جرم در استان نیز باید با جدیت از سوی پلیس و دستگاه قضائی دنبال شود و در این میان معاونت اجتماعی با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری می تواند راهکارهایی برای پیشگیری از وقوع جرائم ارائه کنند.

رئیس دستگاه قضائی استان کرمانشاه همچنین با اشاره به حجم بالای پرونده های ورودی به محاکم قضائی، گفت: این کار رسیدگی به آنها را طولانی می کند در حالی که شاید بتوان میان افراد درگیر در پرونده ها صلح و سازش برقرار و از ارسال آن به دستگاه قضائی خودداری کرد.

وی، نقش پلیس در برقراری صلح و سازش میان افراد درگیر در پرونده ها را بسیار موثر ارزیابی کرد و گفت: ارائه مشاوره های مناسب قطعا به صلح و سازش در بسیاری پرونده ها منجر می شود که البته این کار هم در حال انجام است.

توسلی زاده در پایان بار دیگر از آمادگی دستگاه قضائی برای حمایت از برنامه های پلیس خبر داد و گفت: با حضور سردار جاویدان در راس فرماندهی انتظامی استان شاهد ارتقاء امنیت در کرمانشاه هستیم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۳۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان