//
کدخبر: ۲۱۲۸۶۰ //

امام جمعه بندرعباس: نهضت صحیفه‌خوانی در مساجد راه‌اندازی شود

امام جمعه بندرعباس گفت: بروکراسی پیچیده اداری موجب ایجاد فساد می شود و این مسئله باید حذف و کوتاه تر شود.

امام جمعه بندرعباس: نهضت صحیفه‌خوانی در مساجد راه‌اندازی شود
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار داشت: رشوه ممکن است باعث ازدیاد مال شود اما برکت مال را می گیرد و اصلا نباید به آن دست زد.

وی افزود: گاهی قوانین دست و پا گیر باعث می شود ارباب رجوع خسته شوند و تن به رشوه دهند که باید این قوانین اصلاح شود .

عبادی زاده ابراز داشت: هر مقدار دستگاه های دولتی شفاف تر باشند و ۷خوان و ۷۰ خوان را کمتر کنند به نفع کشور است چرا که  هر مقدار بروکراسی پیچیده اداری در ادارات بیشتر باشد فساد را بیشتر می کند .

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: نظام اداری باید چابک و سبک شود و از این پیچیدگی و کلاف سردرگم نجات پیدا کند و این باعث کاهش رشوه در جامعه می شود .


وی تصریح کرد:گاهی اوقات علت رشوه گرفتن فقر است و فقر جامعه را به سوی کفر می برد ؛ ما امروز به دلیل تورم در جامعه  با مشکل قدرت خرید در کارکنان دولت روبرو هستیم و قدرت خرید کارمندان علی رغم افزایش حقوق ها کاهش یافته است که امیدواریم این مشکل روزی حل شود و دولت به این میزان متورم نباشد و کوچک تر شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در خطبه دوم نماز جمعه بندرعباس تاکید کرد: ۴۰ سال بعد از حادثه غم انگیز عاشورا به شهادت رسید که این واقعه را تسلیت عرض می کنم.

وی ادامه داد: این حدیث راهگشای مشکلات جامعه امروز ما است چنانچه امام سجاد علیه السلام فرمودند: مبغوض ترین سنت نزد خدا این است که مردم سنت امام را بپذیرند اما به آن عمل نکنند ؛ اگر گفتیم شیعه هستیم و حزب اللهی هستیم باید ملتزم و پایبند به سیره و روش اهل بیت علیهم السلام باشیم.

عبادی زاده بیان کرد: چه ائمه اطهار و چه امامین انقلاب اسلامی می توانند الگوی ما باشند و باید به حرف ها و دستورات آن ها عمل کنیم.

وی اظهار داشت:۲۵ محرم کنگره بین المللی برگزار می شود و پیش از آن پیش برنامه هایی باید اجرا شود تا فضا جامعه عطرآگین شود و نهضت صحیفه خوانی در مساجد راه اندازی شود.

خطیب جمعه بندرعباس گفت: عالمان دینی در مساجد اهتمام ویژه داشته باشند و نهضت صحیفه خوانی را راه اندازی و گسترش دهند و به هر میزان که می توانند جامعه را از دعاهای ناب امام سجاد علیه السلام بهره مند کنند.

وی با اشاره به مراسمات مذهبی دهه اول محرم گفت : از مبلغین دینی تشکر ویژه می کنم که در مجالس اهل بیت حضور پیدا کردند و به تبلیغ دین مبین اسلام پرداختند و همچنین از مردم هم تشکر ویژه دارم که در این ایام پای کار بودند و مراسمات را پرشور تر از سال های گذشته برگزار کردند.

عبادی زاده با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اضافه کرد: نگاه این بیانیه تمدنی است و نقشه راه کشور و حتی جهان است.

وی ابراز داشت: یکی از ویژگی های این بیانیه کلان نگر و آینده نگر است و تمام مسائل را در خود جای داده است ؛ این بیانیه امید آفرین است و اعتماد به نفس را در جوانان زنده می کند.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: مسئولین اگر اینگونه بخواهند حرکت کنند دیر به مقصد می رسیم و باید حرکت لاک پشتی را کنار بگذارند چون راه ما روشن است.

عبادی زاده تاکید کرد: ما در خیلی از مسائل خود انتقادی می کنیم و مشکلات و آسیب‌های خود را بیان می کنیم و این انتقاد سازنده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۲۸۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان