//
کدخبر: ۲۱۱۶۶۰ //

موکب پذیرایی از زائران اربعین در ۸ شهرستان استان سمنان برپا شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان در سمنان بر لزوم برپایی موکب پذیرایی از زائران اربعین در تمامی شهرستان‌های استان سمنان با توجه به‌قرار گرفتن این استان در مسیر عبور هموطنانمان از دیگر استان‌های هم‌جوار تأکید کرد.

موکب پذیرایی از زائران اربعین در ۸ شهرستان استان سمنان برپا شود
به گزارش فرتاک نیوز،

حبیب‌الله خجسته‌پور عصر امروز در جلسه ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان سمنان که در سالن کوثر استانداری سمنان برگزار شد اظهار داشت: فلسفه پیاده‌روی اربعین حسینی یک برنامه عظیم و اثرگذار فرهنگی است.

وی افزود: این حرکت عظیم فرهنگی از آن‌چنان قداست و شرافتی برخوردار است که باید با جدیت از سوی مسئولان امر مورد توجه و حمایت قرار گیرد تا زمینه و بسترهای موردنیاز برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه‌تر آن برای زائران اربعین حسینی فراهم شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تأکید کرد: باید پیام این حرکت عظیم شیعی و حسینی که با حضور میلیون‌ها عاشق و دلداده اباعبدالله الحسین(ع) هر سال با شکوه تر از سال قبل برگزار می‌شود؛ با اقدام فرهنگی مطلوب به سراسر جهان مخابره شود.

خجسته‌پور با اشاره به تقسیم وظایف بر اساس کمیته‌های چندگانه ستاد اربعین گفت: لازم است هر یک از متولیان امر در برگزاری حرکت میلیونی اربعین به مقوله فرهنگی اربعین نیز نگاهی ویژه و خاص داشته باشند.

وی بیان داشت: استان سمنان از استان‌های است که در مسیر زائران اربعین حسینی از دیگر استان‌های هم‌جوار قرار دارد؛ بنابراین لازم است در هر یک از شهرستان‌های استان که در مسیر عبور این زائران قرار دارند؛ موکب پذیرایی و استراحت هر چند کوتاه و مختصر برپا شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تأکید کرد: فرمانداران شهرستان‌های سرخه، آرادان و میامی نیز موظف به برپایی موکب پذیرایی در مرز مهران و فراهم‌سازی شرایط پذیرایی روزانه 6 هزار نفر از زائران اربعین هستند.

خجسته‌پور خطاب به فرمانداران گفت: مستندسازی از اقدامات انجام‌ شده در طول ایام اربعین و برپایی موکب‌ها از جمله مواردی است که باید در دستور کار خود قرار دهید.

وی عنوان کرد: در انتشار اخبار مربوط به برگزاری این حرکت میلیونی نیز لازم است از سوی کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات رصد، نظارت و کنترل ویژه و خاصی انجام شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۱۶۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان