//
کدخبر: ۲۱۱۰۳۵ //
استاندار کرمانشاه در ستاد اقتصاد مقاومتی عنوان کرد؛

فروش ۲هزار میلیارد اموال دولتی مازاد مشکلات استان کرمانشاه را مرتفع می کند

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در نشست اقتصاد مقاومتی گفت:فروش ۲هزار میلیارد اموال دولتی مازاد مشکلات استان کرمانشاه را مرتفع می کند

فروش ۲هزار میلیارد اموال دولتی مازاد مشکلات استان کرمانشاه را مرتفع می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در نشست اقتصاد مقاومتی که عصر امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی و هیأت همراه در سالن شهدای دولت برگزار شد اظهار داشت: ۲۱ هزار جایگاه دامی در زلزله تخریب شده که بیش از ۲۰ هزار از این واحدها آماده بهره برداری است.

بازوند افزود: ۳ سند اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و اشتغال که نشأت گرفته از سند اقتصاد مقاومتی است، تدوین شد که هدف از تهیه و تدوین این اسناد کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری در استان است  و امیدواریم تا پایان سال ۹۸  محقق گردد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: فشارهایی که  ناشی از تحریم بر بدنه جامعه و دولت وارد شده با توجه به فروش نفت به حداقل رسیده و باید به دنبال منابع جدیدی برای از بین رفتن مشکلات استان باشیم.

وی در ادامه  بیان داشت: ۳۰هزار میلیارد تومان اموال دولتی در استان داریم که از این مقدار حدود ۲ هزار میلیارد تومان مازاد است و فروش آن چالش های پیش رو در  استان را مرتفع می کند و می تواند  در پرداخت بدهی‌های حوزه سنوات بازنشستگان ما را  یاری دهد و در راستای اقتصاد مقاومتی و برای پیشبرد استان کارساز باشد.

 بازوند در ادامه گفت: از وزیر جهاد کشاورزی تقاصا داریم که یک دبیر خانه یا کمیته برای اقتصاد مقاومتی در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شود  که بتوانیم پیگیر مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی باشیم و پیشنهاد داد که معاون اقتصادی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کرمانشاه هم  به عنوان عضو این کمیته پیگیر مشکلات استان شوند.

 استاندار کرمانشاه بیان داشت:اگر بخواهیم رونق تولید را درحوزه صنعتی و معدنی استان افزایش دهیم وباعث کاهش اثرات شوک زلزله در استان شویم از شما تقاضامندیم حقوق معادن را به نفع بهره برداران  ۲۰ درصد کاهش دهید تا مشکلات رونق تولید در حوزه اشتغال کاهش یابد.

 این مسئول در ادامه با اشاره به بحث تأمین و ابلاغ بند الف تبصره ۱۸ خاطر نشان کرد: پس از گذشت ۶ ماه درصدی که اعلام شد درصد قابل توجهی نبود به طور مثال در بخش معدن ۲۲۵ میلیارد تومان سهم ما بوده که پس از ۶ ماه ۲۵ میلیارد آن را ابلاغ کردند  درخواست  ما اینست که به این امر توجه شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی در تاریخ پس از انقلاب سامانه گرمسیری است که بسیار پروژه اثرگذاری است و از پروژه‌هایی است که تاریخ، از آن به عنوان عملکرد جمهوری اسلامی در راستای مهار آب‌های مرزی یاد خواهد کرد.

 بازوند اظهار داشت : در بحث سامانه‌های کشاورزی، شبکه ۳ و ۴ در حوزه ایلام و کرمانشاه بسیار زود اقدام شد که اگر به این اقدامات به آب نرسد منجر به خسارت سنگینی خواهد شد.

وی اعتبار لازم برای اتمام پروژه را  ۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: نباید برای این میزان بودجه،  پروژه ۱۰ هزار میلیارد تومانی را بلاتکلیف گذاشت.

بازوند افزود: هرچند تا پایان امسال ۱۸ هزار هکتار از این پروژه را به اتمام می‌رسانیم اما اگر این پروژه انجام نشود نگرانی جدی را در استان ایلام خواهیم داشت.

 وی همچنین منطقه آزاد قصرشیرین را یکی از امتیازات استان دانست و گفت: برخی اختلاف نظرها در خصوص شرایط واگذاری اراضی باعث شده نتوانیم به  ۱۵۰ سرمایه‌گذار که متقاضی سرمایه گذاری در این منطقه هستند زمین را واگذار کنیم.

مهندس بازوند افزود: شهرک‌های کشاورزی هم نیازمند زیر ساخت و اعتباراتی است و در صورت در نظر گرفتن ۵۰میلیارد تومان میتوانیم مشوق خوبی در این زمینه باشیم.

بازوند درخواست دیگر خود را  افزایش مبلغ یارانه برای آبیاری تحت فشار اعلام کرد و گفت: کنترل و تنظیم بازار نیازمند نیروی بازرسی است و در کمیته وزارت صنعت و معدن مجوزهای لازم در این راستا صادر شده اما از سوی آقای نوبخت تأمین اعتبار انجام نگرفته انتظار داریم در این زمینه اعتبار صادر شود.

خبرنگار: طیبه دولت آبادی

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۱۰۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان