//
کدخبر: ۲۰۸۴۷۳ //

۱۳۳ طرح گازرسانی در استان قزوین افتتاح می‌شود

همزمان با هفته دولت، ۳۲ طرح گازرسانی شهری و روستایی و ۹۵ طرح گازرسانی به واحدهای صنعتی با اعتباری بالغ بر ۲۹۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

۱۳۳ طرح گازرسانی در استان قزوین افتتاح می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین روز شنبه ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و با هنر اظهار داشت: از ۳۰ روستایی که در هفته دولت امسال به شبکه سراسری گاز متصل خواهند شد، ۲۳ روستا در منطقه الموت شامل روستاهای هرانک، مدان، کافرکش، سفیددر، کشک دشت، یارفی، روچ سفلی، ­­­­روچ علیا، خوبان، زوارک، نسا، سیلیکان، جیرنده، ورک، ویکان، سراج کلایه ورکرود، کلان، گرمارود، اوانک، محمودآباد، حسن آباد و دهک است.

اسماعیل مفرد بوشهری همچنین از گازرسانی به ۲ روستای هندی زمین و قره چم در منطقه طارم، ۲ روستای نیاق و تراتن در بخش مرکزی شهرستان قزوین و سه روستای هلدر، ارقیه و میان دره از توابع شهرستان آوج خبر داد و افزود: با گازدار شدن این ۳۰ روستا هزار و ۱۵۵ خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مند می‌شوند که به این ترتیب تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی در استان قزوین به ۵۰۶ روستا معادل ۸۵ درصد خانوارهای روستایی  خواهد رسید.

بوشهری هزینه گازرسانی به این روستاها را ۱۵۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: برای گازرسانی به این روستاها ۹۸ کیلومتر عملیات شبکه گذاری اجرایی شده است که با اجرای این میزان شبکه گذاری، مجموع طول شبکه گاز در استان به بیش از هفت هزار و ۴۲ کیلومتر افزایش می‌یابد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در هفته دولت عملیات اجرایی گازرسانی به ۶ روستا آغاز خواهد شد، گفت: عملیات اجرایی گازرسانی به سه روستای زرشک، ماکان و میزوج از توابع شهرستان قزوین، ۲ روستای هجیب و چلنبر در منطقه بوئین زهرا و روستای قلعه قره داش تاکستان با پیش بینی بودجه ای معادل ۸۰ میلیارد ریال انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین همچنین از گازرسانی به ۹۵ واحد صنعتی در هفته دولت در سطح استان خبر داد و بیان کرد: از این تعداد ۴۲ واحد صنعتی در شهرستان قزوین، ۱۱ واحد صنعتی در شهرستان بوئین زهرا، ۲۱ واحد صنعتی در تاکستان، ۱۰ واحد صنعتی در شهرستان آبیک، ۹ واحد صنعتی در شهرستان البرز و ۲ واحد صنعتی در آوج با هزینه ای معادل ۴۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به شبکه سراسری گاز متصل می‌شوند که در این صورت، تعداد واحدهای صنعتی برخوردار از گاز استان به سه هزار و ۱۵۴ مشترک می‌رسد.

 بوشهری از افتتاح ساختمان جدید اداره گاز ارداق خبرداد و گفت: در راستای تکریم هرچه بیشتر مراجعان و مشترکان شرکت گاز با توجه به استیجاری و مستهلک بودن ساختمان قبلی این اداره در هفته دولت ساختمان جدید اداره گاز ارداق که برای ساخت آن ۹ میلیارد ریال هزینه شده است افتتاح خواهد شد و همچنین منطقه باغ عمران شهر اقبالیه نیز به شبکه گاز شهری متصل می شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۸۴۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان