//
کدخبر: ۲۰۷۷۰۲ //

تولیت آستان قدس رضوی: امتداد و استمرار غدیر، مقام ولایت فقیه است

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در مراسمی به مناسبت عید غدیر گفت: عزت امت اسلامی، وابسته به ادامه راه غدیر و ولایت است؛ متأسفانه ما بلد نیستیم به خوبی عزت و توفیقات ایران را بیان کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی: امتداد و استمرار غدیر، مقام ولایت فقیه است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در جشن ولایت و به مناسبت عید غدیر خم در مجتمع فرهنگی بقیه‌الله مشهد حضور یافت و اظهار داشت: در صدر اسلام، مشرکان و منافقان پیامبر(ص) را ابتر و بدون جانشین می‌خواندند و تصور می‌کردند که با فوت ایشان، اسلام نیز از بین خواهد رفت. این‌چنین شد که خداوند متعال با سوره کوثر، موضوع بدون اولاد بودن پیامبر و با واقعه غدیر، موضوع بدون جانشین بودن ایشان را پاسخ داد.

وی افزود: اهمیت غدیر در این مهم است که اسلام در این روز تثبیت شد و از اضمحلال نجات یافت. پیامبر گرامی اسلام(ص) در غدیر خم تنها حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) را معرفی نکردند، بلکه امامت و ولایت را برای همیشه به تاریخ بشریت معرفی کردند. پیام غدیر عزت، کرامت، استقلال، آبرو، احترام و شجاعت برای امت اسلام است؛ غدیر می‌خواهد از جامعه‌ مسلمانان، جامعه‌ای عزیز، با قدرت، مستقل و مقتدر بسازد.

تولیت آستان قدس رضوی، در ادامه تصریح کرد: یکی از پیام‌های غدیر وحدت است و همدلی، مهربانی و عطوفت در جامعه اسلامی، از جمله دستورات اسلام است که کمتر به آن توجه می‌شود؛ دلیل نکوهش شدید غیبت در اسلام و تشبیه آن به خوردن گوشت برادر مرده، این نکته است که غیبت، دوستی و برادری را در جامعه از بین می‌برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، ضمن معرفی مقام ولایت فقیه به عنوان امتداد و استمرار غدیر، خاطر نشان کرد: عزت امت اسلامی، وابسته به ادامه راه غدیر و ولایت است؛ پیش از انقلاب، سفیر انگلیس و آمریکا به شاه ایران دستور می‌دادند. آن‌ها حتی تحمل تقویم اسلامی را نداشتند و آن را به تقویم شاهنشاهی تغییر دادند. اگر آن روند ادامه پیدا می‌کرد، حتی مسجدی در این کشور باقی نمی‌ماند. آیا پیغمبر(ص) چنین جامعه‌ اسلامی را می‌خواستند که در آن کفار بر مسلمانان حکومت و آن‌ها را چپاول کنند؟

وی همچنین بیان کرد: توقیف نفتکش انگلیسی که اسکورت آمریکایی‌ها را داشت، کار کوچکی نبود؛ این اتفاق ابهت انگلیس، کشوری که پیش از انقلاب در تمام مسائل ایران دخالت داشت را شکست. همچینن پهپاد فوق پیشرفته و رادارگریز آمریکا که برای آن ۲۰۰ میلیون دلار هزینه شده بود را در آسمان کشورمان ساقط کردیم که به موجب این عملکرد، دنیا از قدرت نظامی ایران متعجب شد. این عزت امروز ایران است؛ اما متأسفانه ما بلد نیستیم به خوبی این عزت و توفیقات را بیان کنیم. مردم ما متحد هستند؛ اما متأسفانه گاهی ادبیات و سخنان مسئولین و بزرگان به‌گونه‌ای است که نیاز به توجه به اهمیت وحدت حس می‌شود و این برای مردم و جامعه سم است.

تولیت آستان قدس رضوی، ادامه داد: امروز کشورهای عربی منطقه برای برقراری روابط با ایران از یکدیگر سبقت می‌گیرند، زیرا فهمیده‌اند که در منطقه، ابر قدرتی به نام ایران وجود دارد و ارتباط با آمریکا آنها را به امنیت نمی‌رساند. امروز رئیس‌جمهور آمریکا آرزو دارد یک بار تلفنی با رئیس‌جمهور ایران اسلامی صحبت کند، این در حالی است که قبل از انقلاب، نه رئیس‌جمهور آمریکا بلکه سفیر این کشور در ایران حکومت می‌کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۷۷۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان