//
کدخبر: ۲۰۶۸۰۵ //
نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس:

جاده‌های اورامانات در حد مناطق گردشگری نیست

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منطقه اورامانات به سمت ثبت جهانی می رود، گفت: جاده‌های این منطقه در حد مناطق گردشگری نیست.

جاده‌های اورامانات در حد مناطق گردشگری نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

شهاب نادری ظهر امروز پنج شنبه در نشست کمیسیون ایمنی راه های استان کرمانشاه اظهار داشت: جاده های اورامانات بیشتر شبیه قتلگاه هستند.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه اورامانات نقطه صفر مرزی است اما یک نمایندگی پلیس راه در این منطقه نداریم و این به یک معضل جدی تبدیل شده است.

نادری در ادامه خواستار برگشت جریمه های رانندگی مردم این استان شد و گفت: این یکی از مطالبات جدی ماست که جریمه های این استان به خود استان بازگردد تا جهت برطرف کردن نواقص جاده ای هزینه شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه منطقه اورامانات به سمت ثبت جهانی می رود اما زیرساختهای مناسبی ندارد و شاید بتوان گفت زیرساختها در این حوزه به ۴۰ سال پیش برمی گردد.

وی بیان داشت: در برخی مناطق به دلیل صعب العبور بودن حتی امکان خدمات رسانی در زمان زلزله برای آنها مهیا نبود و برخی جاده ها به خاطر ۲ میلیارد تومان هنوز قابل استفاده نیستند.

نادری تصریح کرد: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور اختصاص ۵ میلیارد برای توسعه جاده ای جوانرود به شیخ صله بود که هنوز عملیاتی نشده است و لازم است در این خصوص حداقل حرف رئیس جمهور را نادیده نگیریم و به آن عمل کنیم.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بسیاری از جاده های اورامانات حتی خط کشی ندارند و علائم راهنمایی و رانندگی هم در آن نصب نشده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بحث گردشگری در منطقه اورامانات مطرح است باید جاده هایی همانند جاده چالوس برای آن طراحی شود.

این مسئول عنوان کرد: کارها در مرزهای استان کرمانشاه به کندی پیش می رود این درحالیست که مهم ترین راه دورزدن تحریم ها از طریق اقلیم کردستان است.

نادری از نخبه های علمی این نقاط محروم سخن گفت و افزود: اگر نتوانیم معیشت و اشتغال مرزنشینان را مهیا کنیم به امنیت پایدار نخواهیم رسید.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۶۸۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان