//
کدخبر: ۲۰۶۵۳۲ //

«غدیر» شیعه متحرک را به شیعه محرک تبدیل کرد

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه غدیر شیعه متحرک را به شیعه محرک تبدیل کرده است، گفت: شیعه‌ای که یک روز همه نوع برخوردی با او می‌شد امروز به واسطه ماهیت غدیر، عالم را تغییر داده است

«غدیر» شیعه متحرک را به شیعه محرک تبدیل کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 حجت الاسلام والمسلمین مهدی طاهری عصر امروز در جمع فعالان فرهنگی چهارمحال و بختیاری با اشاره به طی مراحل مهم در زندگی شیعیان از صدر اسلام تاکنون گفت: امروز ما در جشن‌های غدیر باید دنبال داشته‌ها بگردیم، اینکه جشن غدیر امروز ما با سال‌های گذشته و با قبل از انقلاب چه تفاوتی داشته است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قبل از انقلاب هم همین جشن برای غدیر برگزار می‌شد و بازاریان هم تعطیل می‌کردند و پرچم هم می‌زدند، توضیح داد: برای پیدا کردن تفاوت‌های محتوایی غدیر امروز با سالیان گذشته باید پنج کلید واژه بعثت، غدیر، عاشورا، مهدویت و انقلاب اسلامی را مورد بررسی قرار دهیم.

طاهری با اشاره به اینکه این پنج کلیدواژه شیعه متحرک را به شیعه محرک تبدیل کرده است، اضافه کرد: شیعه‌ای که یک روز همه نوع برخوردی با او می‌شد امروز به واسطه ماهیت غدیر، عالم را تغییر داده و تحت تاثیر قرار داده است.

وی با تاکید بر عمق بخشیدن به باورهای دینی از جمله غدیر، توضیح داد: غدیر را صرفا در برگزاری یک جشن ساده و توزیع شربت نباید خلاصه کرد و باید برای گسترش این مفهوم در سطح بین الملل برنامه ریزی کرد.

این مسؤول با اشاره به برخی از کارهایی که در منطقه با محوریت غدیر درحال انجام است، اشاره کرد: جهت غدیر باید وحدت جهان اسلام باشد نه عامل تفرقه آن بنابراین تکریم سادات سنی جزو فعالیت‌هایی است که در حال انجام است و هیات‌هایی که در راستای وحدت عمل نمی‌کنند هیچ نسبتی با سازمان تبلیغات ندارند.

طاهری با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ غدیر در تمام دنیا اضافه کرد: اینکه برخی از جوانان ما شبهه دارند که چرا ما باید در برخی کشورهای منطقه و نیابتا با گروه‌های تروریستی از جمله داعش مقابله کنیم، این تفکر نتیجه فراگیر نشدن مفهوم غدیر است؛ اگر این مفهوم به خوبی تبیین شود آنگاه جوانان از ما مطالبه می‌کنند که چرا وقتی ناو جنگی امریکا در خلیج فارس است چرا ناوهای ما در خلیج مکزیک حضور ندارند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های مردمی باید در جشن غدیر فعال شوند، بیان کرد: تکریم سادات و تقدیر از کودکان کار باید مدنظر قرار بگیرد و مواظب باشیم در برگزاری جلسات و مولودی‌ها دچار انحراف نشویم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۶۵۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان