//
کدخبر: ۲۰۶۱۰۶ //

کاهش ۲۲ درصدی کشفیات مواد مخدر در همدان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان از کاهش 22 درصدی کشفیات مواد مخدر در همدان طی امسال خبر داد.

کاهش 22 درصدی کشفیات مواد مخدر در همدان
به گزارش فرتاک نیوز،

هادی قزوینه ظهر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با اشاره به آمار کشفیات، دستگیری‌ها و عملیات‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از ابتدای سال تا بیستم مردادماه، اظهار کرد: در این بازه زمانی یک‌هزار و 903 کیلوگرم کشفیات انواع مواد مخدر با کاهش 22 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان داشتیم.

وی با بیان اینکه بیشترین رشد کشفیات در ماده مخدر شیشه با یک‌هزار و 714 درصد بوده است گفت: از ابتدای سال تاکنون 33 کیلوگرم ماده مخدر شیشه در استان کشف شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان بیان کرد: 5 هزار و 178 نفر معتاد متجاهر، خرده‌فروش، توزیع‌کننده و قاچاقچی نیز در این بازه زمانی دستگیر شدند که 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی از انهدام 33 باند مواد مخدر و افزایش 39 درصدی آن نسبت به مدت مشابه اشاره کرد و افزود: 4 هزار و 870 عملیات در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان انجام شد که با افزایش 23 درصدی مواجه است.

قزوینه با اشاره به اجرای 476 طرح پاکسازی نقاط آلوده، جمع‌آوری معتادان متجاهر و کنترل محورهای مواصلاتی در حوزه مبارزه مواد مخدر در استان تصریح کرد: 17 عملیات فرااستانی نیز انجام شد؛ 43 خودرو و 18 موتورسیکلت در راستای اجرای طرح‌ها توقیف و 9 قبضه سلاح نیز کشف شد.

وی با بیان اینکه به دنبال طرح‌های اجرا شده هیچ خرده‌فروشی که امنیت منطقه را به خطر بیاندازد، نداریم، ادامه داد: تلاش شده که منطقه آلوده‌ای در استان شکل نگیرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه از ظرفیت مراکز ماده 15 و 16 به نحو مطلوب استفاده می‌شود گفت: مرکز ماده 16 صرفاً یک مرکز نگهداری معتادان نیست بلکه یک بیرق است که نشان می‌دهد دستگاه‌های حاکمیتی نسبت به موضوع اعتیاد بی‌تفاوت نیستند.

وی یادآور شد: در صورتی که مرکز ماده 16 نهاوند راه‌اندازی شود، نقطه عطفی در ساماندهی، درمان و هدایت معتادان می‌شود.

قزوینه در ادامه با تأکید بر اینکه خلائی در حمایت‌های بعد از درمان معتادان وجود دارد اظهار کرد: نباید معتادان بعد از فرآیند درمان به حال خود رها شوند که مجدداً بازگردند.

وی با بیان اینکه تغییرات و تحولاتی در بحث مواد مخدر در سطح کشور، استان و منطقه رخ داده است گفت: تغییرات اساسی در کشورهای همسایه و افغانستان رخ داده و افغانستان که کانون تولید مواد مخدر سنتی بود به تولید مواد مخدر صنعتی تغییر یافته و تولید شیشه افزایش و تولید مواد مخدر سنتی کاهش یافته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان در خصوص کاهش میزان کشفیات نیز بیان کرد: تشدید مسائل امنیتی و نظامی در سواحل دریایی و تجمیع نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی در این مناطق در این خصوص تأثیر داشته است؛ اکثر کشفیات در نوارهای مرزی است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان نیز به فعالیت‌های چهار ماهه کمیته فرهنگی اشاره کرد و افزود: برگزاری 80 نمایشگاه، سه همایش، 400 نفر کارگاه دوره آموزشی، 30 کارگاه آموزشی دستگاه‌ها برای یک‌هزار و 520 نفر، 73 مسابقه ورزشی در بحث اعتیاد و پیشگیری از اعتیاد از جمله فعالیت‌ها بوده است.

حمیدرضا الوند تصریح کرد: در نتیجه همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌ها از رتبه 26 در کنترل آسیب اعتیاد به رتبه سوم ارتقا یافته‌ایم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۶۱۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان