//
کدخبر: ۲۰۵۱۶۴ //

مدیر کل بنادر گیلان: روزانه ۱۲ هزار تن کالا در بندرانزلی با کانتینر جابجا می شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: روزانه یک هزار و ۳۰۰ کانتینر در بندرانزلی درحال تردد بوده و ۱۲ هزار تن کالا در این بندرگاه با کانتینر جابجا می شود.

مدیر کل بنادر گیلان: روزانه ۱۲ هزار تن کالا در بندرانزلی با کانتینر جابجا می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

حمیدرضا آبایی روز دوشنبه در حاشیه بازدید سرکنسول روسیه از بندرگاه انزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان بهره گیری از تجارب و سوابق تجاری، استفاده از تجهیزات به روز و همچنین بهره گیری از دانش روز و تخصص نیروی انسانی در این اداره کل  را در دستور کار دارد.

وی افزود: در تلاشیم که روند فعالیت مجتمع بندری انزلی از حالت جنرال کارگو به سمت کانتینری تغییر کند.

آبایی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد مراودات تجاری در بندرانزلی با کشور روسیه انجام می‌شود خاطرنشان کرد: در صورت تمایل سرمایه‌گذاران کشور روسیه برای سرمایه گذاری در بندرانزلی ،  شرایط لازم برای ارتقاء همکاری‌های بنادر دو کشور و همچنین افزایش مراودات تجاری در این بندر فراهم می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه استفاده از تجهیزات به روز و جدید در دستور کار این اداره قرار دارد افزود: با توجه به شرایط فعلی کشور و تحریم‌ها، شرایطی را در بندرانزلی ایجاد کردیم تا بتوان از ظرفیت‌ کشورهای حاشیه دریای خزر استفاده کرد.

آبایی خاطر نشان کرد: در بنادر گیلان هیچ فرقی بین کشتی های روسی و ایرانی وجود ندارد و همان گونه که به کشتی های ایران خدماتی همچون زمان پهلو دهی بسیار مناسب، نحوه پهلو دهی و تخلیه و بارگیری انجام می شود ، به کشتی های خارجی و خصوصا روسی نیز همین خدمات ارائه می شود.

وی همچنین بیان کرد: فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و مناسب برای فعالیت در دریا برای سازمان بنادر و دریانوردی گیلان بسیار اهمیت دارد.

 آبایی با اشاره به لزوم فعال شدن بنادر متقارن به منظور ارائه خدمات بهتر دو کشور ایران و روسیه اظهار کرد: بندر متقارن می تواند خدمات بهتری را به بندر کشور دیگر ارائه دهد و بر اساس آن هر امکاناتی که مورد نیاز کشتی ها و بنادر روسیه همچون بندر آستاراخان است، در مجتمع بندری انزلی فراهم شده و بنادر روسیه نیز باید این امکانات را برای کشتی های ایرانی فراهم سازند.

وی با بیان اینکه با ایجاد ظرفیت‌ها و شرایط جدید در بندرانزلی سطح مراودات تجاری این بندر نیز افزایش می‌یابد، ابراز کرد: هم‌اکنون شرایط لازم برای ایجاد ظرفیت‌های مختلف در بندرانزلی فراهم است. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به تقویت زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار در بندرانزلی خاطرنشان کرد: اگر سرمایه‌گذاران کشور روسیه بتوانند در بندرانزلی سرمایه‌گذاری کنند شرایط لازم برای ارتقاء همکاری‌های بنادر دو کشور و همچنین افزایش مراودات تجاری فراهم می‌شود.

بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و بندرگاه آن از قدیمی ترین بنادر کشور محسوب می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۵۱۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان