//
کدخبر: ۲۰۴۲۵۱ //
هاشمی:

وزارت کشور مانع تفویض اختیارات به شهرداری و شورای شهر می شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: وزارت کشور مانع تفویض اختیارات به شهرداری و شورای شهر می شود.

وزارت کشور مانع تفویض اختیارات به شهرداری و شورای شهر می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

محسن هاشمی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری شمیرانات که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، طی سخنانی از عدم تلاش وزارتخانه های متولی برای درآمد پایدار شهرداری ها انتقاد کرد و گفت: ۷۰ درصد درآمد شهرداری ها از جریمه های کمیسیون ماده ۱۰۰ تأمین شود و این امر سبب افزایش تخلفات می شود، البته در تهران به دلیل وجود طرح تفصیلی شرایط بهتر و قانونمندتر است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش همچنین با بیان این که وزارت کشور در عین حال که باوجود وظایف قانونی خود مانع تفویض اختیار به شورای شهر و شهرداری می‌شود، متوقع هم هست و انتظار برطرف سازی مشکلات را از ما دارد، گفت: شورای شهر تنها حدود یک سوم از اختیارات قانونی را دارد.

وی از دخالت دیگر دستگاه ها گلایه کرد و ادامه داد: در انجام وظایف محوله تعارض ها زیاد است و مشکلات را گردن یکدیگر می‌اندازیم، بیشتر مسئولان کشور به جای اینکه مسئولیت بپذیرند و راهکار پیدا کنند، سیاه‌نمایی می کنند، وظایف شورای اسلامی شهر تهران مشخص است و در قانون آمده اما بودجه آن ها باید در برنامه‌ریزی‌ها تصویب شود.

هاشمی سپس به گلایه های فرماندار شمیرانات از مسائل شهری منطقه یک تهران اشاره کرد و گفت: اگر شرایط منطقه یک ما آنقدر بد باشد که مطرح می‌کنید پس وضعیت مناطق دیگر تهران گفتن ندارد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۴۲۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان