//
کدخبر: ۲۰۳۵۲۶ //
در پی دستور رئیس جمهور؛

کاهش ماندگاری و سرعت خروج کالا از بندر شهیدرجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: کاهش ماندگاری و سرعت خروج کالا از بندر شهیدرجایی در پی دستور رییس جمهوری شتاب فزاینده ای یافته است.

کاهش ماندگاری و سرعت خروج کالا از بندر شهیدرجایی
به گزارش فرتاک نیوز،

اله مراد عفیفی پور با اعلام خبر تخلیه یک میلیون و ۱۵ هزار و ۳۵۵ تن انواع کالای اساسی، استراتژیک و ویژه از کشتی‌ها در بندر شهید رجایی، بیان داشت: این حجم چشمگیر جابجایی کالا در قالب هفت قلم مختلف از آغاز سال ۹۸ تا ابتدای مردادماه جاری ثبت شده است.

وی ضمن اشاره به پهلوگیری ۳۰ فروند کشتی اقیانوس پیما حامل کالاهای یاد شده در مدت چهار ماه اخیر، اضافه کرد: این حجم از عملیات بندری، خدمات رسانی دریایی و پهلودهی بدون نوبت شناورها در حالی انجام پذیرفته که در ۱۲ ماهه سال ۹۸، رقمی بالغ بر ۷۴۸ هزار تن انواع کالاهای اساسی و ویژه از طریق ۲۸ فروند کشتی وارد بزرگترین بندر بازرگانی کشور شده بود.

به گفته عفیفی پور، مقایسه حجم عملیات انجام شده تنها در ۴ ماه امسال با ۱۲ ماهه سال گذشته خود به تنهایی بیانگر حجم گسترده‌ای از تلاش‌ها و ثبت یک رکورد عملیاتی است؛ به گونه‌ای که کالاهای تخلیه شده در ماه‌های ابتدایی امسال معادل یک و نیم برابر کل حجم عملیات پارسال است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تأمین کالای اساسی مردم را از جمله اولویت‌های مهم دولت در شرایط فعلی اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: پس از صدور دستور رئیس جمهوری در اردیبهشت ماه سال جاری، وضعیت به نحوی مطلوب‌تر پیش رفته و سرعت ترخیص و خروج کالا از بندر شهیدرجایی، سرعت و شتاب فزاینده ای به خود گرفته است.

وی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده به منظور ترخیص سریع‌تر محموله‌های موجود در بنادر و گمرکات به منظور جلوگیری از رسوب و ماندگاری کالا، اظهار کرد: طی سه ماه اخیر، نشست‌های متعددی با دستگاه‌های مربوطه برگزار و پس از جمع بندی مشترک، اقدامات ویژه ای در بندر شهیدرجایی به منظور افزایش سرعت ترخیص کالا مدنظر قرار گرفته است.

وی افزود: در این زمینه چهار اقدام مؤثر در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفت که از جمله آنها اختصاص ۸۰ درصد انبارهای سرپوشیده برای افزایش سرعت ترخیص کالا از کشتی هاست.

عفیفی پور خاطرنشان کرد: اقدام مهم دیگر در این رابطه، استقرار ۴ جرثقیل متحرک و سیار را روی اسکله‌ها به موازات استفاده از تجهیزات کشتی بوده است تا کالاها در اسرع وقت تخلیه شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره اقدام دیگر بندر شهید رجایی در زمینه پهلودهی بدون نوبت به کشتی‌های حامل کالاهای اساسی، گفت: با توجه به اینکه روند صادرات شرایط مطلوبی دارد و ۷۰ تا ۸۰ درصد اسکله‌ها مشغول فعالیت‌های صادراتی هستند، اما تعادل بین کالاهای اساسی وارداتی و کالاهای صادراتی مدنظر قرار گرفته است و پهلودهی کشتی‌ها با اولویت کالاهای اساسی و ویژه انجام می‌شود.

وی از هماهنگی‌های انجام شده با گمرک به منظور ارائه خدمات ۲۴ ساعته تشریفات خروج کالا از بندر سخن به میان آورد و گفت: هماهنگی‌های مؤثری با دستگاه‌های همکار از جمله گمرک صورت گرفته تا کالاهای اساسی وارده، در کمترین زمان ممکن از بندر خارج و به مقاصد تعیین شده در داخل کشور ارسال شود.

عفیفی پور اضافه کرد: علاوه بر تدابیر اتخاذ شده و بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های شبکه ریلی با همکاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، با اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها نیز هماهنگی لازم انجام شد تا کامیون‌های بیشتری را برای انتقال بار درون و بیرون بندر اختصاص دهند تا با رعایت تمامی ضوابط ایمنی، سرعت تخلیه کالا از کشتی به داخل انبار و از انبار به سمت بازار مصرف افزایش یابد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۳۵۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان