//
کدخبر: ۲۰۳۳۲۳ //
سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش:

۱۲۰۰ نیروی جدید جذب آموزش‌وپرورش خوزستان می‌شوند

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش گفت: یک هزار و ۲۰۰ نفر نیروی جدید از طریق ردیف ۲۸ و یک جذب آموزش‌وپرورش خوزستان می‌شوند.

۱۲۰۰ نیروی جدید جذب آموزش‌وپرورش خوزستان می‌شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

سید جواد حسینی عصر پنجشنبه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش خوزستان به میزبانی شهرستان مسجدسلیمان با اشاره به اینکه ایثار، رشادت‌ها و شهامت‌های این مرزوبوم و مردم و خصوصاً مسجدسلیمان که شهر هزار شهید شهرت یافته برای همیشه در تاریخ می‌ماند، اظهار کرد: هفته گذشته روز چهارشنبه معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از سفر به خوزستان به‌ویژه شهرستان مسجدسلیمان گزارشی جامع خصوصاً از مدارس ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه مجمع خیران مدرسه‌ساز خوزستان سال گذشته در کشور اول و بیش از دو هزار خیر فعال دارد، افزود: کشور یک سری منابع اعتباری دارد که با انبوهی از مشکلات باید به صورت بهینه مصرف شود؛ اعتبار باید بر اساس مشکلات استان‌ها و موضوعی تخصیص پیدا کند.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: دشمنان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا درآمدزایی کشور را مسدود و خرید نفت و مبادلات اقتصادی را دچار مشکل کند.

حسینی یادآور شد: ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه امسال به ۳۲۰ هزار میلیارد تومان تقلیل پیدا کرده و با این وجود در چنین شرایطی اعتبارات ملی خوبی به نوسازی مدارس اختصاص و روند تخصیص اعتبارات در سال گذشته به ۱۵۶ افزایش پیدا کرده و حتی در خوزستان نیز اعتبارات از ۷۰ میلیارد تومان در سال ۹۵ به ۲۱۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه با وجود همه مشکلات اعتباری تمام تلاش خود را برای افزایش کیفیت تعلیم و تربیت به کار گرفته‌ایم، ادامه داد: اعتبارات وزارت آموزش‌وپرورش ۱۵ هزار میلیارد تومان در سال ۹۲ بوده که امسال به بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش گفت: علاوه بر بودجه سنواتی دولتی، دو هزار میلیارد تومان اختصاص داده تا بخشی از طرح رتبه‌بندی معلمان را اجرا کنیم.

حسینی با تأکید بر اینکه نباید تنها به اعتبارات دولتی صرف تکیه کرد، ادامه داد: آموزش‌وپرورش از تولید سرانه ملی هم سهمی دارد ولی در عین حال باید توسعه مشارکت‌های عمومی را بیش از گذشته در دستور کار قرار دهیم.

وی بیان کرد: مشارکت نظام‌مند و اثرگذار دستگاه‌های دولتی در آموزش‌وپرورش، مدیریت بر منابع و مصارف از جمله پیشنهادات برای توانمندسازی آموزش‌وپرورش است.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش خبر داد: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۹۰۰ ساعت کلاس برای مقاطع مختلف داریم که بیش از چهار هزار ساعت کلاس از استاندارد دیگر کشورها بیشتر است.

حسینی عنوان کرد: برای تأمین نیروی انسانی ابتدا آزمون برگزار و بعد در دانشگاه تربیت‌معلم و رجایی به آنها شایستگی‌های حرفه‌ای را آموزش می‌دهیم.

وی با اشاره به پیشنهاد آزادسازی ظرفیت‌های بی‌کران نظام تعلیم و تربیت برای خلق ثروت گفت: با تولید و خلق ثروت داخلی به صورت مشروع و با اخذ مجوزهای قانونی باید آموزش‌وپرورش را از اعتبارات دولتی بی‌نیاز و در نهایت به یک آموزش با کیفیت برتر دست پیدا کنیم.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش یادآور شد: اینکه استاندار خوزستان با مشارکت نوسازی مدارس استان تلاش کرده‌اند تا دیگر کلاس درس کانکسی نداشته باشیم، جای تقدیر و تشکر دارد.

حسینی خبر داد: امروز چند پروژه با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای آموزش‌وپرورش و نوسازی مدارس مسجدسلیمان کلنگ زنی شد؛ تلاش می‌کنیم تا با نگاه ویژه به این شهرستان بخشی از وظایف خود را برای تعلیم و تربیت این شهرستان انجام دهیم.

وی در پایان اظهار کرد: یک هزار و ۲۰۰ نفر نیروی جدید از طریق ردیف ۲۸ و یک جذب آموزش‌وپرورش خوزستان می‌شوند؛ این افراد با مدرک تحصیلی بالای لیسانس و فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های برتر کشور هستند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۳۳۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان