//
کدخبر: ۲۰۲۸۱۶ //

برگزاری هم اندیشی فعالان محیط زیست در پالایشگاه کرمانشاه

همایش هم اندیشی فعالان محیط زیست با حضور دکتر امیدی نیا معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست کشور در شرکت پالایش نفت کرمانشاه برگزار شد.

برگزاری هم اندیشی فعالان محیط زیست در پالایشگاه کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس سهراب براندیشه، رییس هیات مدیره شرکت پالایش نفت کرمانشاه در ابتدای این همایش ضمن خیرمقدم به حضار، اظهار داشتند: تمام تلاش مدیریت بخش خصوصی در شرکت پالایش نفت کرمانشاه بر این است که بر مدار توسعه پایدار حرکت کند و حرکت بر مدار توسعه پایدار نیز لازمه اش حفاظت از محیط زیست است.

وی ادامه داد: پالایشگاه کرمانشاه برای اولین بار در جهان موفق به اجرای پروژه ای شده است که لجن های نفتی را از یک تهدید زیست محیطی به فرصتی برای حفاظت از محیط زیست و ایجاد ارزش افزوده تبدیل کرده است.

بر اندیشه تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است که در شهری که خودمان در آن زندگی می کنیم تمامی پارامترهای محیط زیستی را رعایت کنیم و اجرای این پروژه نیز در همین راستا بوده است.

وی تاکید کرد: توسعه پایدار قطعا به معنای حفاظت ویژه از محیط زیست است.

در ادامه این مراسم دکتر امیدی نیا، معاون پژوهش و آموزش سازمان حفاظت  محیط زیست کشور در سخنانی اظهارکرد: ما برای اینکه بتوانیم در تمامی حوزه های محیط زیستی پاسخ خوب، بهنگام و موثری به معضلات زیست محیطی (همچون تولید کاتالیست های از بین برنده لجن های نفتی در پالایشگاه کرمانشاه) بدهیم باید از پتاسیل های تخصصی و دانشگاهی حداکثر استفاده را ببریم.

وی ادامه داد: محیط زیست صرفا جمع آوری زباله و نجات جان یک حیوان وحشی نیست بلکه محیط زیست موضوعی است که می تواند بر روی زندگی تک تک ما تاثیر مثبت یا منفی بگذارد.

امیدی نیا اظهارکرد: در ساختار جدید سازمان حفاظت محیط زیست کشور به جد نیازمند مشارکت همه آحاد مردم هستیم.

مهندس یاوری مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه نیز در این مراسم ضمن قدردانی از میزبانی شرکت پالایش نفت کرمانشاه در برگزاری این همایش اظهارکرد: میزان زباله های تولیدی استان بین 550 تا 600 تن در روز است و در حال حاضر مشکل اصلی ما در بحث مدیریت این پسماندها کمبود منابع اعتباری است و ما از مسئولین کشوری انتظار داریم که از محل اعتبارات ملی مدیریت پسماند که رقمی در حدود 1000 میلیارد تومان است، استان کرمانشاه نیز بهره مند شود.

وی همچنین از شرکت پالایش نفت کرمانشاه، شرکت پلیمر و شرکت سیمان سامان به عنوان سه صنعت سبز کشور نام برد که توجه ویژه ای به رعایت اصول محیط زیستی دارند.

گفتنی است در ادامه این همایش لوح تقدیری توسط معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست کشور به مهندس براندیشه رییس هیات مدیره و مهندس کاویانی مدیرعامل شرکت پالایش نفت کرمانشاه به پاس تلاش مجدانه در عرصه محیط زیست و صنعت سبز  کشور اهدا شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۲۸۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان