//
کدخبر: ۲۰۱۹۴۱ //
هیات گلف استان کرمانشاه برگزار می کند:

کارگاه آموزشی گلف در کرمانشاه

"الهام اکبری "رییس هیات گلف استان کرمانشاه افزود: این دوره یک کارگاه آموزشی گلف است که با هدف آشنایی هرچه بیشتر علاقه مندان به رشته ورزشی گلف، در رده های سنی 10 الی 18 سال برای دختران و پسران برگزار می شود.

کارگاه آموزشی گلف در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

وی بیان داشت: درواقع 2 رویداد مهم را در پیش رو داریم 1-المپیاد ورزشی استعدادهای برتر 2-اعزام به مسابقات قهرمانی کشور زیر رده سنی 18 سال

اکبری اظهار داشت : در این بین افرادی هستند که سن  آن ها بالاتر است اما علاقه مند بودند و ما از حضور این افراد استقبال کردیم و در پایان دوره هم کلیه نفرات شرکت کننده گواهی نامه شرکت در  این دوره را دریافت می کنند.

رییس هیات گلف استان کرمانشاه اشاره کرد:در این دوره شرکت کننده های خانم 30 نفر و آقایان به 40 الی 50  نفر نیز می رسند که برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور این دوره ها برگزار می شود.

photo_۲۰۱۹-۰۷-۱۸_۱۸-۱۱-۳۸

وی در ادامه گفت: بعد از هر مسابقه قهرمانی کشور، ما یک اردوی آماده سازی تیم ملی را در پیش رو داریم و به کشوری که میزبانی مسابقات رابرعهده می گیرد اعزام حتما  به آن کشور انجام خواهد شد.

وی با توجه به اینکه گلف در استان بسیار زیرساخت ندارد گفت:یک باشگاه یا محلی برای آموزش و تمرین بچه ها وجود ندارد و کمکی هم اگر صورت بگیرد از طرف اداره کل ورزش وجوانان استان می باشد و خود ما هم تلاش می کنیم که این آموزش ها تا حد امکان مانند همین دوره رایگان برگزار شود.

همچنین الهام اکبری رییس هیئت گلف استان کرمانشاه تصریح کرد:راجع به المپیاد استعدادیابی بحث رویکرد عدالت محوری در آن بسیار مهم می باشد و اینکه از پتانسیل ظرفیت استان ها استفاده شود و موضوع مهم تر از آن بنیه تیم ملی است که هر چقدر ما بتوانیم بچه ها را از سنین پایه با این رشته ورزشی آشنا کنیم و به آنان فنون حرفه ای را یاد بدهیم و  این بچه ها می توانند وارد تیم ملی شوند.

وی راجع به اینکه چه استان هایی شرکت کننده می باشند بیان داشت:بیش از 10 استان شرکت داشتند و اتفاق جالبی که افتاد این بود که 2 نفر از میان دختران و 1 نفر از پسران ما حائز رتبه شدند و نکته پر اهمیت این می باشد که 1 نفر از دختران ما از شهرستان اسلام آباد غرب می باشد که صاحب رتبه و مقام گردید و امروز هم حضور دارد برای اینکه آموزش خود را تکمیل نماید . اسلام آباد غرب ازشهرستان های فعال ما در این حیطه می باشد.

وی تصریح کرد:یکی از برنامه های هیات گلف این است که توسعه و ترویج آموزش گلف در استان و در سطح شهرستان ها را داشته باشیم با وجود تمامی سختی ها و مشکلات تهیه تجهیزات و انتقال آن به شهرستان ها، اما باور ما این است که ما نیروهای مستعدی را در سطح شهرستان ها داریم و امیدوار خواهیم بود که بتوانیم این نیروها را جذب نماییم و شناسایی گردند، برای دور بعدی المپیاد که مرداد ماه امسال به میزبانی استان های اصفهان یا مازنداران قرار است برگزار شود

این مسئول عنوان کرد: نازنین شهرکی مربی این دوره ازکارگاه آموزشی ما می باشند که چندین دوره (6 الی7) دوره قهرمان و نفر اول مسابقات قهرمانی کشور شدند ودارای رنکینگ جهانی هستند و در حال حاضر کاپیتان تیم ملی می باشند و اسکور شهرکی همیشه از سایر نفرات پایین تر وبهتر می باشد.

اکبری اظهار داشت:بهترین مربی تراز اول فدراسیون را انتخاب کردیم وروز جمعه در خدمت آقای شهرکی خواهیم بود شهرکی جزو باسابقه ترین مربیان فدراسیون می باشند .

اکبری در مورد روش بازی گلف اشاره داشت: هر بازیکنی که وارد محوطه بازی می شود یک توپ را از همان ابتدای مسیر و از همان ابتدا یک توپ را با خودش به همراه دارد، ورزش گلف را یک ورزش فوق العاده اخلاقی می شناسند که در کل دنیا نیازمند داور نیست و همان بازیکن داخل زمین خود داور سایر بازیکنان می باشد و تلاش می کنند که تخلفی صورت نگیرد. از ابتدای بازی تا انتها بایستی با همان یک عدد توپ بازی شود به استثنای اینکه مگر در حین بازی توپ گم گردد و یا درون دریاچه بیفتند به خاطر اینکه موانع طبیعی در زمین وجود دارد.

در پایان الهام اکبری عنوان داشت: چوب های بازی گلف ،در واقع ضربه اول را با (وود)میزنند که بلندترین ضربه را وارد می کند و ضربات بعدی را به انتخاب بازیکن با شماره 7 و 9 زده شود که ضربات بلند است 2 آیرون داریم بنام ( سند و پیچ) سند ویچ و پیچینگ ویچ این ها ضربات بلند را در زمانی که ارتفاع نیاز دارد ضربه استفاده میکنیم و آخرین ضربه گلف را که در زمین مسطح چمن است با پاتر که فیس کلاب آن مسطح می باشد.

خبرنگار: فاطمه زردویی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۱۹۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان