//
کدخبر: ۲۰۱۳۲۸ //

کم‌کاری مدیران در تعریض جاده آستارا-اردبیل قابل‌گذشت نیست

فرماندار آستارا گفت: کم‌کاری مدیران دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در تسریع تعریض جاده آستارا_اردبیل قابل‌گذشت نیست.

 کم‌کاری مدیران در تعریض جاده آستارا-اردبیل قابل‌گذشت نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

 حسن رستم‌زاد امروز در جلسه کارگروه تعریض محور آستارا_اردبیل در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: طرح تعریض و چهار خطه کردن محور آستارا - اردبیل به طول 25 کیلومتر است که 12 کیلومتر آن از سه‌راه روستای عنبران تا پل بهارستان آستارا موردمطالعه قرارگرفته است.

فرماندار آستارا بابیان اینکه مطالعه 13 کیلومتر باقیمانده از این محور در دست اقدام است افزود: اجرایی شدن این پروژه موجب تسهیل تردد، کاهش سوانح جاده‌ای و رفع ترافیک مسیر ارتباطی استان‌های گیلان و اردبیل خواهد شد.

رستم‌زاد با تأکید بر اینکه سرپرست استانداری گیلان با جدیت پیگیر تخصیص اعتبارات مصوب برای اجرای این طرح است تصریح کرد: محور مواصلاتی آستارا به اردبیل گلوگاه حیاتی و مهم ارتباطی شمال و غرب کشور است که با توجه به تردد بالای خودروهای سبک و سنگین تسریع درروند اجرای آن ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان مرزی آستارا به سبب قرار گرفتن در یک موقعیت بین‌المللی نیازمند توسعه جاده‌های مواصلاتی است خاطرنشان کرد: با توجه به راه‌اندازی خط آهن آستارا_آستارا و منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا و حجم بالای تردد گردشگران داخلی و خارجی بایستی تعریض این محور به‌صورت جهادی عملیاتی شود.

فرماندار آستارا با قدردانی از زحمات نماینده آستارا در مجلس و مدیران دستگاه‌های اجرایی در اجرای این طرح گفت: قطعاً مدیران ذی‌ربط به حساسیت این طرح واقف هستند اما بدانند کم‌کاری مدیران دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در تسریع تعریض جاده آستارا_اردبیل قابل‌گذشت نیست.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان گیلان نیز در این جلسه بابیان اینکه این سازمان از تعریض محور آستارا_اردبیل حمایت می‌کند افزود: جهت اجرای طرح‌های عمومی و عمرانی بایستی پیمانکار مطالعات زیست‌محیطی را انجام دهد در غیر این صورت مجوز لازم از سوی این سازمان قابل صدور نیست.

سهیل توکلی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در این راستا همکاری لازم را با این سازمان داشته باشند خاطرنشان کرد:  از اداره صمت و راه و شهرسازی و محیط‌زیست انتظار داریم به‌صورت منظم در اجرای این طرح بازدیدهای مستمر داشته باشند.

توکلی ضمن قدردانی از پیگیری‌های فرماندار آستارا در تسریع در آغاز طرح تعریض جاده آستارا_ اردبیل تصریح کرد: این سازمان بنا به وظیفه ذاتی خود پس از اخذ تائیدیه های قانونی از سازمان مراتع و جنگل‌ها در اسرع وقت نسبت به صدور مجوز اقدام می‌کند.

 در این جلسه اعضای کارگروه طرح تعریض محور آستارا_ اردبیل بابیان نظرات و پیشنهاد‌ها خود آمادگی خود را جهت تسریع در آغاز این طرح مهم و ملی اعلام داشتند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۱۳۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان