//
کدخبر: ۲۰۰۳۴۴ //
راوی کتاب "سیاه چال مستر" در حوزه هنری کرمانشاه:

در مقابل مردانگی های وصف ناپذیر رزمندگان در جنگ تحمیلی، عمل اینجانب ناچیز است

جلال شرفی دبیر دوم سفارت ایران در عراق در 15بهمن سال 85 حین انجام خدمت در بغداد به دست عده ای ربوده و در فروردین 86 از سیاه چال محبوس در آن فرار می کند و خود را به سفارت ایران می رساند.

در مقابل مردانگی های وصف ناپذیر رزمندگان در جنگ تحمیلی، عمل اینجانب ناچیز است
به گزارش فرتاک نیوز،

جلال شرفی دیپلمات گریخته از بند سیاه چال، با حضور در دفتر دکتر آزادی رئیس حوزه هنری استان، ضمن ابراز خرسندی از حضورش در یک نهاد انقلابی، خود را مدیون ایثارگری های شهدا و خانواده های معظم ایشان برشمرد و افزود: در مقابل رشادت ها و مردانگی های وصف ناپذیر رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی، عمل اینجانب ناچیز و کم اهمیت است.

در این دیدار که با حضور ریاست، معاونت فرهنگی و کارشناسان حوزه هنری استان برگزار شد، دکتر آزادی خاطرنشان کرد، ترویج فرهنگ پاسداشت و تکریم جلال شرفی ها نشان دهنده این است که این مرز و بوم، گنجینه های تمام نشدنی از قهرمان های واقعی دارد که همواره می شود، آنها را بعنوان الگوهای انقلابی به جوانان معرفی نمود.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه افزود: با حضور راوی این اثر فاخر، برنامه ریزی های ابتدایی جهت برگزاری مراسم شب خاطره و آئین رونمایی از کتاب "سیاه چال مستر" صورت گرفت.  

photo_۲۰۱۹-۰۷-۱۰_۲۲-۳۹-۳۳

جنس خاطرات این کتاب و موضوع آن بر جذابیت کتاب افزوده و می توان آن را دریچه ای جدید به روی ادبیات پایداری دانست.

عزیزی نویسنده این کتاب با استفاده از نثری داستانی و ایجاد حس تعلیق و گاه به فلش بک هایی، بر جذابیت خاطرات شرفی افزوده است. کتاب با زندانی شدن شرفی در سیاه چالی اطراف بغداد آغاز می شود و سپس به روزهایی که راوی به ناچار در سیاه چالی به دور از شهر گرفتار شده، می پردازد.

"سیاه چال مستر" که در گونه ادبیات بازداشتگاهی نوشته شده، داستان مردی است که به دلیل موقعیت شغلی اش به دست تروریست ها ربوده می شود، کتاب داستان شکنجه های شرفی در سیاه چالی تاریک است، داستان تنهایی، داستان افکاری است که با هر صدایی به ناگاه به ذهن راوی حمله ور می شود، داستان امیدها و آرزوهاست و داستان انسانی است در دنیای امروز که انسانیتش را زیر پا گذاشتند، اما او همچنان مقاومت کرد تا به نتیجه رسید.

ریتم خاطرات هرچند گاه تند و هیجانی می شود، اما راوی و نویسنده ترجیح داده اند تا این خاطرات مهیج را با ریتمی کند و آرام نقل کنند؛ مانند همه ثانیه هایی که برای یک اسیر در زندان می گذرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۰۳۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان