//
کدخبر: ۱۹۹۷۳۰ //

کرمانشاه میزبان کنگره ملی "تاریخدانان ایران" شد

رئیس انجمن ایرانی تاریخ استان کرمانشاه از میزبانی کرمانشاه برای برگزاری کنگره ملی دوسالانه تاریخدانان ایران خبر داد.

کرمانشاه میزبان کنگره ملی "تاریخدانان ایران" شد
به گزارش فرتاک نیوز،

روح الله بهرامی با اعلام این خبر اظهارکرد: با هماهنگی‌ به عمل آمده از سوی انجمن ایرانی تاریخ مرکز استان با هیات رئیسه انجمن ایرانی تاریخ  کشور، کرمانشاه و دانشگاه رازی میزبان کنگره ملی دو سالانه تاریخدانان ایران خواهد شد.

وی بابیان اینکه این کنگره فرودین سال آینده در کرمانشاه برگزار می‌شود، عنوان کرد: انتخاب کرمانشاه به عنوان پایتخت بومگردی و گردشگری روستایی در 2020 فرصت مناسبی برای انجمن ایرانی تاریخ مرکز استان کرمانشاه و رشته های علوم تاریخی و باستان شناسی بود که میزبانی کنگره ملی تاریخدانان ایران را بر عهده بگیرد.

عضو هیات علمی تاریخ دانشگاه رازی تصریح کرد: بنا به پیشنهاد شورای مرکزی انجمن ایرانی تاریخ استان، محور اصلی مباحث علمی کنگره ملی تاریخدانان ایران به تناسب اهمیت و ضرورت های علمی این رویداد علاوه بر بررسی جایگاه فرهنگی و تمدنی کرمانشاه در تاریخ ایران و پرداختن به وضعیت کلی دانش تاریخ، تمدن و فرهنگ جامعه ایرانی، مساله اشتغال و کار آفرینی به عنوان یکی از اصلی ترین دغدغه های فرهیختگان، دانش آموختگان و فارغ تحصیلان علوم تاریخی در جامعه ایرانی خواهد بود.

بهرامی تاکید کرد: موضوع اصلی پنجمین کنگره ملی تاریخدانان ایران با عنوان "دانش تاریخ، کارآمدی، اشتغال و کارآفرینی" خواهد بود.

وی بابیان اینکه به انجمن ایرانی تاریخ کرمانشاه ماموریت داده شده تا مقدمات برگزاری این کنگره ملی را فراهم کند، اضافه کرد: پیشنهاد برگزاری این نشست به میزبانی دانشگاه رازی مورد موافقت ریاست دانشگاه قرار گرفته و آمادگی خود را برای برگزاری آن اعلام کرده اند.

رئیس انجمن ایرانی تاریخ استان کرمانشاه باتاکید براینکه برای برگزاری هرچه باشکوه تر این کنگره ملی به همکاری دستگاه ها و نهادها و چهره های برجسته فرهنگی استان نیاز است، اعلام کرد: فراخوان علمی مقالات و برنامه های پنجمین گنگره ملی تاریخدانان ایران متعاقبا به اطلاع پژوهشگران و دوستداران تاریخ و فرهنگ ایران زمین خواهد رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۹۷۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان