//
کدخبر: ۱۹۹۱۶۸ //
نماینده مردم نهاوند در مجلس خواستار شد:

ایجاد منطقه گردشگری طبیعی در منطقه حفاظت شده ملوسان نهاوند

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد منطقه گردشگری طبیعی در منطقه حفاظت شده ملوسان این شهرستان شد.

ایجاد منطقه گردشگری طبیعی در منطقه حفاظت شده ملوسان نهاوند
به گزارش فرتاک نیوز،

حسن بهرام نیا عصر جمعه در حاشیه سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور، اظهار کرد: شهرستان نهاوند با مساحت یک هزار و ۵۳۴ کیلومترمربع دارای بیش از ۱۸۰ هزار نفر جمعیت است.

وی ادامه داد: شهرستان نهاوند یکی از مناطق کم‌نظیر گردشگری غرب کشور است که ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و از مصادیق آن می‌توان به وجود ۱۳ سراب بکر و طبیعی اشاره کرد.

نماینده مردم نهاوند بیان کرد: طی سه سال گذشته در استان همدان و شهرستان نهاوند اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف صورت گرفته و امروز استان به یک کارگاه عمرانی تبدیل‌شده است.

وی با اشاره به نبود منابع و تحریم‌های ظالمانه، گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های مسئولان استان و شهرستان طی این مدت ۶ پروژه عمرانی با ردیف اعتبار ملی تعریف‌شده که نشان از همت و همدلی مسئولین استان و شهرستان دارد.

بهرام نیا تصریح کرد: همچنان که اشاره شد شهرستان نهاوند دارای مناطق بکر گردشگری که می‌تواند در راستای توسعه و رونق اقتصادی استان و شهرستان مفید واقع شود.

وی خطاب به رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: منطقه محافظت‌شده ملوسان که دارای گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است یکی از ظرفیت‌های مهم شهرستان در راستای جذب گردشگر محسوب می‌شود لذا تقاضا داریم با توجه به اینکه شهرستان نهاوند به‌نوعی از کاروان توسعه عقب‌مانده است در خصوص تعریف منطقه ملوسان به‌عنوان منطقه گردشگری طبیعی دستورات لازم را صادر کنید.

سید سعید شاهرخی استاندار همدان نیز در این مراسم گفت: نهاوند شمالِ بدون ترافیک، شرجی و پسماند است و با دارا بودن سراب‌های خروشان می‌تواند پذیرای گردشگران زیادی باشد.

وی با بیان اینکه امروز نهاوند یک کارگاه عمرانی است، اظهار کرد: سراب‌های نهاوند فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری و توسعه گردشگری است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۹۱۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان