//
کدخبر: ۱۹۹۱۶۴ //

اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال برای حفاظت از جنگل‌های زاگرسی آذربایجان‌غربی

مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۲۰۰ میلیارد ریال برای حفاظت و توسعه جنگل‌های زاگرسی استان و ایجاد باند پروازی برای اطفا حریق در جنگل‌ها اختصاص یافته است.

اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال برای حفاظت از جنگل‌های زاگرسی آذربایجان‌غربی
به گزارش فرتاک نیوز،

میرصمد سیدموسوی  در ارومیه با اشاره به اینکه امسال برای حفاظت، توسعه و احیا جنگل‌های زاگرسی آذربایجان‌غربی ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای حفاظت، توسعه، مبارزه با تخریب جنگل و احیای مالکیت جنگل‌های سردشت و پیرانشهر و با هدف اجرای طرح بوم‌سازگان مناطق زاگرس‌نشین اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه جنگل‌های زاگرسی در سطح استان تنها در شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت وجود دارد، افزود: جنگل‌های زاگرسی ایران در ۱۱ استان وجود دارد که ابتدای حوزه رویشی این جنگل‌ها از پیرانشهر آغاز می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان‌غربی با اشاره به دیگر اهداف تخصیص این اعتبار تصریح کرد: در صورت تخصیص این اعتبار توسعه جنگل‌های استان از طریق کاشت بذر یا نهال، ایجاد کمربند حفاظتی، مبارزه با آفات، عملیات آبخیزداری، ذخیره آب، گشت و نگهداری جنگل‌ها از دیگر برنامه‌هایی بوده که امسال انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مکشلات حفاظت از جنگل‌ها در فصل گرم سال آتش‌سوزی است، خاطرنشان کرد: از محل اعتبار تخصیصی از طریق صندوق توسعه ملی برنامه‌ریزی شده است تا امسال یک باند پروازی برای هواپیماها به منظور اطفا حریق و مبارزه با آفات با تجهیز امکانات در مناطق حساس و مستعد آتش‌سوزی احداث شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مساحت ذخیره‌گاه جنگلی استان چهار هزار و ۴۰۰ هکتار است، ادامه داد: به طور کلی دو میلیون و ۷۶۸ هزار هکتار مرتع در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۱۲۰ هکتار آن مربوط به جنگل‌ها و ۷۵۰ هزار هکتار مربوط به مراتع درجه یک استان است.

وی با بیان اینکه جنگل‌های آذربایجان‌غربی در جنوب استان متمرکز بوده و در نواحی شمالی استان پوشش جنگلی وجود ندارد، عنوان کرد: در برخی شهرستان‌های استان نیز با وجود آنکه جنگل طبیعی وجود ندارد اما با ایجاد جنگل‌های ساخته دست انسان طبیعت خوبی وجود دارد برای مثال میاندوآب با وجود عدم برخورداری از جنگل طبیعی مرکز تولید صنوبر آذربایجان‌غربی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۹۱۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان