//
کدخبر: ۱۹۶۶۴۵ //
مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه:

دغدغه اصلی ما کمبود فضای تشریح است / کاهش زمان سنجی تشریح اجساد از ۱۴۰ روز به ۴۰روز

نشست خبری دکتر سلیم خانی مدیر کل پزشکی قانونی به مناسبت هفته قوه قضاییه با اصحاب رسانه برگزار شد.

دغدغه اصلی ما کمبود فضای تشریح است / کاهش زمان سنجی تشریح اجساد از ۱۴۰ روز به ۴۰روز
به گزارش فرتاک نیوز،

سلیم خانی مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در نشست خبری که امروز (سوم تیرماه ۹۸) با اصحاب رسانه برگزار شد با تبریک هفته قوه قضاییه گفت: سازمان پزشکی قانونی از سال ۷۲شکل گرفت و جهش های مختلفی در زمینه های علمی،تحقیقاتی، پژوهشی و تشریح در این سازمان انجام شده است.

دکتر خانی برخی از خدماتی که در پزشکی قانونی انجام می شود را اینچنین عنوان کرد و افزود: در سازمان پزشکی قانونی معاینات پزشکی برای مصدومین تصادفی و نزاع،معاینات بالینی،فرزند خواندگی،لوات در آقایان،صدور مجوز سقط جنین،تعیین سن، معاینات اجساد،و صدور مجوز دفن،کارشناسی آلات جرم،سم شناسی،ژنتیک و...انجام می شود.

وی در ادامه تصریح کرد:گام های مهمی در زمینه آزمایشگاه آسیب شناسی انجام شده و قطب علمی غرب کشور هستیم و استان های کردستان،ایلام،لرستان و همدان را پوشش می دهیم و توانستیم آزمایشگاه سم شناسی را علیرغم کمبودها احیاءکنیم.

مدیر کل پزشکی قانونی میانگین معاینات عمومی در سال گذشته در این سازمان را ۴۶ هزار و ۲۵نفر اعلام کرد و بیان داشت: از این تعداد ۴۲هزار و ۹۸۴ نفر در بخشهای عمومی شامل ۱۷۰۵ نفر معاینات اختصاصی زنان و مردان، ۱۳۳۶ نفر معاینات روانپزشکی،هزارو ۱۰نفر کمیسیون ها و ۱۸۳۶ نفراجساد معاینه شده بودند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد رشد داشته است.

دکتر خانی در ادامه اظهار کرد: در سال ۹۶ تعداد معاینات متوفیان ، ۲ هزار و ۴۲۹ نفر بوده و در سال ۹۷ این تعداد به ۱۸۳۶نفر رسیده و رشد منفی ۲۴درصدی داشته است که یکی از دلایل آن راه اندازی طرح داد پزشک در آرامستانها است.

وی در ادامه تعداد معاینات بالینی در زمینه نزاع را ۱۶هزار و۷۶۶ مورد عنوان کرد و از رشد ۶درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در بحث تصادفات ۱۱هزار و ۴۰۰نفر ودر بحث حوادث کار ۷۸۷ مورد،معاینات انجام شده که نسبت به سال گذشته رشد ۲۱درصدی را شاهد بوده ایم.

دکتر خانی همچنین تعداد معاینات بالینی روانپزشکی را ۱۳۳۶ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۸ درصدی داشته است.

مدیر کل پزشکی قانونی در ادامه با اشاره به معاینات تشریح تعداد معاینات را ۱۸۳۶ نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد ۴۳۷نفر در حوادث ترافیکی منجر به فوت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴درصد رشد منفی داشته است.

دکتر خانی تعداد متوفیان سوختگی در سال ۹۷را هم  ۳۷ نفر و تعداد فوتی های غرق شده را ۱۸ نفر اعلام کرد و اظهار داشت:از این تعداد غرق شده ۸ مورد در رودخانه، ۵ مورد دریاچه های مصنوعی و سدها، یک مورد چاه، یک مورد حوزچه و ۳مورد دریاچه طبیعی بوده اند.

وی همچنین از مسمومیت ۹۸نفر در سال ۹۷ خبر داد و بیان کرد:از این تعداد ۱۶ نفر مسمومیت با گاز مونو اکسید کربن و ۳۵نفر مسمومیت دارویی (۳۲ نفر با قرص برنج) بوده است.

دکتر خانی تصریح کرد: در سال ۹۷تعداد ۵۸۹ مورد پاتولوژی آسیب شناسی انجام شده و در بخش ژنتیک ۸۰نفر،در بحث سلولوژی ۱۹۷ نفر، سم شناسی ۲۱۱۷نفر ودر کمیسیون ها هزارو ۱۰نفر مورد تجسس قرار گرفتند.

خزایی تعداد قصور پزشکی در سال ۹۷ را ۷۴ مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۱۰تا ۲۰درصد محکوم شده اند .

وی همچنین تعداد اجساد معاینه شده توسط داد پزشک را ۲۷۷۰نفر اعلام کرد و افزود: در سال ۹۷تعداد ۱۶۷۹نفر مصدوم هم در بیمارستان طالقانی کرمانشاه معاینه شدند.

دکتر خانی گفت: در سالهای قبل میانگین زمان سنجی تشریح اجساد در پزشکی قانونی۱۴۰روز بود که آن را به ۴۰روز،سم شناسی را کمتر از یک هفته،و کمیسیون را بین ۱۹تا ۲۲روز  و جوابدهی به ارباب رجوع را به کمتر از ۴۰دقیقه رساندیم.

مدیر کل پزشکی قانونی در ادامه از برگزاری اردوهای جهادی در مناطق زلزله زده،و آماده سازی پزشکی قانونی اسلام آباد در سال گذشته خبر داد و افزود: پزشکی قانونی ساختمان تملیکی ندارد و ۱۲مرکز فعال ما به صورت استیجاری است و با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

وی دغدغه اصلی استان را کمبود فضای تشریح در شهرستانها عنوان کرد و گفت: همه تلاشمان این است که به سمت ایده آل برویم و استاندار کرمانشاه در این خصوص قول مساعد پرداخت ۴ میلیارد تومات اعتبار را برای شهرستان های سرپل ذهاب،صحنه و جوانرود داده اند.

خانی در پایان از تشکیل بانک هویت مجرمین خطرناک خبر داد و گفت : با همکاری قوه قضاییه و دادستان تعداد ۲۸۳۳ نفر از مجرمین خطرناک پروفایل ژنتیکی  دارند که در بانک ذخیره است که نسبت به سال گذشته ۳۸۰درصد رشد داشته است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۶۶۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان