//
کدخبر: ۱۹۳۵۵۵ //

استفاده از ظرفیت چین موجب گسترش مبادلات تجاری گیلان می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: استفاده از ظرفیت چین برای اتصال کالا از قزاقستان به گیلان و گسترش مبادلات تجاری این استان ضروری است.

استفاده از ظرفیت چین موجب گسترش مبادلات تجاری گیلان می‌شود

رضا مسرور عصر امروز در جلسه کارگروه مشترک توسعه صادرات غیر نفتی و کمیته تجارت خارجی در رشت اظهار داشت: در گذشته ظرفیت تولید فولاد در کشور 4 میلیون تن بود اما هم اکنون این میزان به 24 میلیون تن افزایش یافته است و در حال حاضر ما صادرکننده فولاد هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه 80 درصد از مبادلات تجاری در بندر انزلی مربوط به آهن و فولاد است گفت: بایستی روی تجارت کالاهای دیگر در استان گیلان تمرکز کنیم زیرا در بخش‌های دیگر نیز ظرفیت خوبی برای گسترش مبادلات تجاری وجود دارد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت چین برای گسترش مبادلات تجاری در استان گیلان خاطرنشان کرد: برای اتصال کالا از قزاقستان به استان گیلان بایستی از ظرفیت چین بهره گیریم تا مشکلات تجاری خود را تا حد چشمگیری برطرف کنیم.

مسرور با بیان اینکه در سال گذشته 550 میلیون دلار کالاهای تولیدی شمال کشور صادر شده است افزود: تفاهم نامه بندر انزلی، چابهار و روسیه منعقد شود تا کریدور شمال و جنوب را از این سه منطقه انجام دهیم.

به گزارش تسنیم، مسئولان حاضر در این جلسه برای بهبود شرایط صادرات و واردات استان گیلان و رفع موانع و مشکلات موجود به ارائه راهکارها و نظرات خود پرداختند.

استفاده حداکثری از ظرفیت آزمایشگاه احداثی در مجتمع بندر انزلی، ایجاد ساز و کار لازم جهت مورد پذیرش قرار گرفتن آزمایشات انجام شده در کشور مبدأ و ارائه مشوق‌های لازم از سوی سازمان بنادر و دریانوردی از جمله راهکارهای عملیاتی ارائه شده در این جلسه برای بهبود شرایط موجود در بندرانزلی بود.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۳۵۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان