//
کدخبر: ۱۹۰۸۳۳ //

شهرداری کرمانشاه در سخت ترین شرایط می تواند کارهای بزرگی انجام دهد/ به دنبال راهکاریم نه بیان مسئله

نشست خبری با موضوع امنیت پارک ها با حضور دکتر ایمانی مقدم معاون دادستان و دکتر طلوعی شهردار کرمانشاه و شهرداران مناطق و اصحاب رسانه در سالن جلسات شهرداری کرمانشاه برگزار شد.

شهرداری کرمانشاه در سخت ترین شرایط می تواند کارهای بزرگی انجام دهد/ به دنبال راهکاریم نه بیان مسئله
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر طلوعی در ابتدای این جلسه گفت : در سطح شهر کرمانشاه کارهای خوبی انجام شده است و با وجود تمام کمبودها و مشکلات پیش روی، از روحیه خدمت گزاری خوبی در شهرداری برخورداریم و در سخت ترین شرایط می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

شهردار کرمانشاه افزود : در بسیاری از مواقع در زیبا سازی شهر اقداماتی انجام گرفت که تخریب شد ولی از همه همکاران این حوزه خواسته ام که اگر هم تخریب کردند باز هم احیا کنید.

وی افزود:وظیفه شهرداری ایجاد امنیت در پارکها نیست و نگهداشت و نگهداری پارک ها بر عهده شهرداری است.

طلوعی تصریح کرد: مدیریت شهری باید به خود مردم واگذار شود و هر چقدر مردم درساخت و زیبا سازی شهر مشارکت کنند می توانیم در حفظ و صیانت از آن کارساز باشیم.

طلوعی جدا نبودن رییس و مرئوس راباعث حل مشکلات موجود دانست و گفت : شهر کرمانشاه بیمار است و اگر همه دست به دست هم دهیم همه مشکلات شهر حل شدنی و قابل انجام است.

در ادامه این جلسه شهرداری های مناطق به موانع و مشکلات موجود در پارکها و فضای سبز منطقه های خود اشاره کردند.

یزدانی شهردار منطقه ۷ وجود قلیان فروش ها در پارک غربی طاقبستان را معضلی بزرگ بر شمرد وگفت: هر بار این افراد جمع آوری میشوند ولی بازهم بر میگردند و اگر پلیس در این مکان ها حضور داشته باشد این معضل حل خواهد شد.

وی همچنین وجود ماشین های سیار دست فروشان در ورودی پارک کوهستان را هم از دیگر مشکلات پارک های منطقه ۷برشمرد و گفت: اگر در این خصوص هم نیروی انتظامی و پلیس راهور ورود کنند مشکل حل خواهد شد.

در ادامه سوری شهردار منطقه ۵ گفت: به دنبال ایجاد نشاط شهروندی و استفاده از مبلمان شهری و استفاده بهینه با رویکرد استراتژی جدید و استاندارد سازی هستیم و قدمهایی خوبی را در این زمینه برداشته ایم.

وی از جمله مشکلات پارک های منطقه ۵را ساخت و ساز غیر مجاز میراث فرهنگی در پارک شرقی دانست و گفت یکی از منابع اصلی در آمدی ماجذب توریست است و در صورت صدور رای این دیوار را تخریب می کنیم.

سوری همچنین از گرمخانه پارک فدک به عنوان معضل دیگری نام برد که خانواده های همجوار در این پارک از وجود آن ابراز نارضایتی می کنند.

وی خاطر نشان کرد:پیشانی شهر کرمانشاه در غرب شهر است وکمک کنیم که مطلوب و در شأن کرمانشاه باشد.

وی افزود: در اجرای پروژه هاو احداث پارک ها هیچگونه مشکلی نداریم.

در ادامه جلسه شهرداران منطقه ۸ و یک، زورگیری در کمربندی غربی و وفور مواد مخدر و سرقت تابلوهای شناسه و درب های فاضلاب،فایبر گلاس وسایل بازی و  تخریب دیوارهای فلزی در پارک آزادگان، را از مهمترین مشکلات و معضلات این مناطق عنوان کردند.

همچنین در این جلسه عنوان شد: در بحث کیفی سازی فضای پارک شرقی،جمع آوری ترامبولین و قصر بادی  از سوی شهرداری منطقه ۲ انجام گرفته است.

مسئول اجراییات شهرداری هم از جمع آوری و ساماندهی دست فروشان و متکدیان و معتادین متجاهر خبر داد و عنوان کرد : ۲۵۰معتاد متجاهر و متکدی در اردوگاه چشمه سفید نگهداری می شوند و شهرداری در این زمینه ۱۰۰میلیون هزینه کرده است.

در پایان این جلسه حسن ایمانی مقدم معاون دادستان کرمانشاه فلسفه وجودی جلسات را بر طرف کردن عیب ها و نقایص موجود و خروجی کاری مطلوب بر شمرد و افزود:در بحث تفرجگاهها خوشایند نیست احساس ناامنی کنیم و چهره نامناسبی از سرقت،مواد مخدر،مزاحمت و.. برای نوامیس را ببینیم

وی اظهار کرد:بحث اصلی ما بیان مسئله نیست ما به دنبال راهکار هستیم و میخواهیم در راستایی از بین بردن این معضل تلاش کنیم و  بیشترین انتظارات از نیروی انتظامی است.

معاون دادستان کرمانشاه افزود: در این میان ظرفیت نیروی انتظامی هم در این حد نیست که در هر پارک چند نفر حضور داشته باشند ما انتظار داریم نگهبانانی که در نگهداری فضای سبز خدمت می کنند بتوانند همیار نیروی انتظامی باشند و در صورت گزارش از نگهبانی نیروی انتظامی بلافاصله در محل حضور یابند.

وی همچنین  استقرار پایگاه پلیس در پارک های غربی و شرقی را از دیگر مطالبات در این زمینه بر شمرد و تصریح کرد:اقدامات فرهنگی هم در پارک ها و مناسبت های مختلف میتواند فضا را مفرح و  احساس آرامش ایجاد کند.

ایمانی مقدم همچنین بهداشت سوپر مارکت ها و مینی سوپر ها را یکی دیگر از مطالبات خواند و گفت: همه ما در این مورد پای کار هستیم و در صددیم تعامل ایجاد کنیم وخدمت رسانی به نحو مطلوب انجام شود.

معاون دادستان کرمانشاه در بحث تامین روشنایی پارک خواست تا از برجهای نوری که ضریب سرقت کمتری دارند استفاده شود و ازظرفیت نگهبانان پارک ها و حمایت نیروی انتظامی استفاده شود که به اقدامات پیشگیرانه که هدف اصلی ما است برسیم.

این مسئول از راه اندازی اردوگاه کنگاور در فاصله زمانی نزدیک به عنوان محلی برای استقرار معتادین   که کار سرقت خرد انجام میدهند خبر داد و گفت: در راستای حل مشکلات فوق در محدوده هایی از پارک ها که پیک جمعیتی دارند پوشش انتظامی خاص و گشت های موتوری را قرار دهیم تا مامورین با موتوربتوانند کل منطقه را پوشش دهند.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۰۸۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان