//
کدخبر: ۱۹۰۲۲۸ //

۵ هزار نفر میهمان سفره‌های کریمانه در امامزدگان خراسان‌جنوبی شدند

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از اطعام بیش از ۵ هزار زائر همزمان با نخستین شب قدر در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد.

۵ هزار نفر میهمان سفره‌های کریمانه در امامزدگان خراسان‌جنوبی شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام اسماعیل مختاری  عصر امروز در جمع خبرنگاران  بااشاره به اهمیت شب های قدراظهار داشت: شب های قدر فرصتی برای الگو گرفتن از شیوه زندگی قرآنی حضرت علی (ع) است.

وی با اشاره به لیالی قدر و ضرورت بهره‌گیری از این شب‌ها، بیان داشت: شب‌های قدر فرصت بسیار مناسبی برای استغفار و عبادت است بنابراین باید قدر این شب‌های مبارک را بدانیم و با خواندن ادعیه و اعمال ذکر شده در کتب مذهبی از فرصت بزرگ این شب‌ها استفاده کنیم.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تصریح کرد: این اداره کل نیز در جوار بقاع متبرکه شاخص استان و مناطق محروم ویژه برنامه‌های شب قدر و همچنین برپایی سفره افطاری و اطعام را برگزار می‌کند.

مختاری با بیان اینکه یکی از طرح‌های اجرایی اوقاف در ماه مبارک رمضان اطعام نیازمندان است، تصریح کرد: بیشترین اطعام در شب‌های قدر اتفاق خواهد افتاد چون نیات اکثر واقفان مربوط به این بازه زمانی از ماه مبارک رمضان است.

وی از اجرای طرح افطاری ساده در قالب سفره‌های کریمانه در جوار 26 امامزاده شاخص استان خبرداد و گفت: طرح افطاری ساده می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد فرهنگ دستگیری از نیازمند و کمک به مستندان در سطح جامعه باشد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طرح افطاری ساده با هدف اجرای امینانه نیت واقف و از محل موقوفات مرتبط با اطعام‌دهی به روزه‌داران در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود، اضافه کرد: در اجرای طرح افطاری ساده از ظرفیت‌های مردمی، دستگاه‌ها و مؤسسات و بنیادهای خیریه به‌کارگیری می‌شود.

مختاری از اطعام بیش از 5 هزار زائر همزمان با نخستین شب قدر در امامزادگان خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: اداره اوقاف در راستای نیات واقفین خیراندیش و الگوگیری از امام علی(ع)  در شب‌های قدر سفره‌های افطاری ساده را برپا و اطعام نیازمندان را در اولویت‌های برنامه‌های خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه همزمان با نخستین شب قدر بیش از 13 هزار  نفر در بقاع متبرکه استان حضور یافتند، بیان داشت: استقبال مردم در ایام ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر از امامزادگان و بقاع متبرکه استان بی‌سابقه بوده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در تشریح برنامه‌های شب‌های قدر آستان مقدس امامزدگان استان، مطرح کرد: مراسم احیا ء شب‌های نوزدهم، بیست‌ویکم و بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان از ساعت 22:30 با قرائت دعای جوشن کبیر آغاز و پس از آن برنامه مداحی، اجرای تواشیح، سخنرانی علمای اعلام و برگزاری مراسم احیا و قرآن به‌سر برگزار می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۰۲۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان