//
کدخبر: ۱۹۰۲۰۸ //

گسترش مبادله تجاری ایران و اوکراین

سفیر اوکراین در ایران گفت: با راه‌اندازی خانه تجارت در اوکراین مبادله تجاری و اقتصادی ایران و اوکراین گسترش می‌یابد.

گسترش مبادله تجاری ایران و اوکراین
به گزارش فرتاک نیوز،

سرگئی  بعدازظهر امروز در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی شیراز اظهار داشت: با راه‌اندازی خانه تجارت ایران در اوکراین دفتر نمایندگی شیراز نیز با ارز ریالی و این کشور با ارز خود مبادله تجاری را در سطح گسترده برقرار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رابطه بازرگانی اوکراین و ایران بسیار نزدیک بوده اما از مکانیزیم و کارآیی مناسبی برخوردار نیست، افزود: تلاش‌های بین دو کشور در تمام زمینه‌های تجاری، اقتصادی، صنایع‌دستی و جذب  گردشگر افزایش ارتباط بیشتر و تنگاتنگ با ایران بیش از گذشته افزایش پیدا می‌کند.

سفیر اوکراین در ایران خاطرنشان کرد: مردم اوکراین به صنایع‌دستی ایران علاقه بسیاری دارند و در این راستا در سال گذشته به مناسبت سال نو ایرانیان پهن کردن  سفره‌هفت سین در این کشور مورد استقبال بسیاری از شهروندان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی ایران در اوکراین نیز در آشنایی مردم این کشور با هنر  و فرهنگ ایرانی  بسیار تأثیرگذار است.

سفیر اوکراین بیان داشت: مبادله و جذب گردشگر یکی دیگر از برنامه‌های اجرایی بین دو کشور است که علاوه بر مبادله فرهنگی کمک بسیاری در تسریع  در زیرساخت‌های اقتصادی  ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: دیدار با استاندار فارس و امضاء تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های اقتصادی و  جذب گردشگر از دیگر رویکرد این سفر فرهنگی و تجاری است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۰۲۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان