//
کدخبر: ۱۸۹۵۰ //

پرداخت ۶۵میلیارد ریال تسهیلات به عشایر کهگیلویه و بویراحمد

معاون اداره کل عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: 65 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره اختصاص داده شده در سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به این استان به جامعه عشایری پرداخت شده است.

پرداخت 65میلیارد ریال تسهیلات به عشایر کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش فرتاک نیوز، بهمن آزادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار افزود: 125 میلیارد ریال اعتبار در دیدار رئیس جمهور با عشایر کهگیلویه و بویراحمد در مردادماه 1395 مصوب شده بود که 60 میلیارد ریال دیگر آن نیز امسال پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: به هر خانوار عشایر 80 میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد و دوره بازپرداخت پنج ساله پرداخت شد.

آزادی ابراز کرد: این مبلغ برای تولید گوشت قرمز و حفظ ذخیره ژنتیکی دام عشایر هزینه می‌شود.

وی بیان کرد: مأمور شدن معاون اجرایی رئیس جمهور برای پیگیری درخواست‌های این قشر زحمتکش از دیگر دستاوردهای سفر هیات دولت به این استان است.

وی تصریح کرد: کلنگ زنی هفت طرح عمرانی از دیگر دستاوردهای سفر هیات دولت برای عشایر این استان است.

آزادی اظهار داشت که عملیات اجرایی ساخت چند ابنیه فنی در مناطق مختلف گرمسیری و سردسیری استان و یک طرح تأمین آب آشامیدنی در منطقه عشایری «گندم کش» از توابع «چیتاب» بویراحمد شروع شد.

وی تعداد دام عشایر کهگیلویه و بویراحمد را حدود یک میلیون رأس ذکر کرد و افزود: تولید سالانه بیش از یکهزار و 200 تن گوشت قرمز و 26 هزار تن شیر از مهمترین تولیدات عشایر استان در زمینه دامی است.

آزادی گفت: عشایر کهگیلویه و بویراحمد با تولید بیش از چهار هزار مترمربع انواع صنایع دستی نیز مقام نخست تولیدات صنایع دستی استان را به خود اختصاص داده است.

وی تولید سالانه 276 تن انواع پشم، 400 هزار تخته پوست و فعالیت در بخش‌های کشاورزی و باغداری در حدود سه هزار و 815 هکتار زمین کشاورزی را از سایر فعالیت‌های جامعه عشایری این استان در این زمینه‌ها ذکر کرد.

12 درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب 11 هزار خانوار با جمعیتی معادل 70 هزار نفر عشایر هستند.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۹۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان