//
کدخبر: ۱۸۹۲۸۲ //

رئیس ستاد کانون های مساجد: سه هزار دختر در جشن روزه ‌اولی ها شرکت کردند

رئیس ستاد هماهنگی کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: امروز در سراسر کشور، بیش از سه هزار دختر عضو کانون های فرهنگی - هنری مساجد در جشن سراسری روزه اولی ها همزمان با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) شرکت کردند.

رئیس ستاد کانون های مساجد: سه هزار دختر در جشن روزه ‌اولی ها شرکت کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین حبیب رضا ارزانی عصر سه شنبه در حاشیه برگزاری آیین جشن روزه اولی‌ ها ویژه دختران عضو کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد استان قم در شبستان حضرت زهرا(س) حرم حضرت معصومه(س) در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ستاد هماهنگی کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد در ماه مبارک رمضان به طور منسجم و هماهنگ، جشن سراسری روزه اولی ‌ها را ویژه دختران و پسران عضو این کانون ‌ها برگزار کرده است. 
وی با بیان این که این افراد برای نخستین سال است که روزه بر آنها واجب شده است و روزه می گیرند، گفت: به همین مناسبت در مکان‌ های عبادی و معنوی مانند مسجدها و بقاع متبرک امامزادگان(ع) گرد هم جمع می ‌شوند و این روز را جشن می‌ گیرند.
وی رویکرد ستاد هماهنگی کانون ‌های فرهنگی - هنری مساجد را «خانواده‌ محور» برشمرد و اظهار کرد: معتقد هستیم اگر قرار است در جامعه اتفاقی رخ دهد، باید از نسل نوجوان شروع کرد و ان شاءالله آنها را برای انجام تکالیف الهی آماده سازیم. 
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین جشن هایی برای کودکان بسیار تاثیرگذار است و می تواند انجام فرایض و تکالیف الهی را در آنها نهادینه کند. 
ارزانی تصریح کرد: ارتباط با اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، امامزاده ‌ها و مساجد؛ فضای معنوی را در ذهن کودکان مجسم می‌ کند و در ذهن ایشان باقی می ‌ماند.
وی بیان کرد: امروز روزه اولی‌ ها میثاقی را قرائت کردند که تک تک کلمات این میثاق نامه در ذهن آنان باقی می ‌ماند و تاثیر ژرفی دارد و موجب می ‌شود تا این افراد در فضای معنوی تنفس کنند. 
رئیس ستاد هماهنگی کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در بخش دیگر سخنان خود، اظهار کرد: برنامه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی – هنری مساجد از اول تیرماه امسال به مدت 50 روز آغاز خواهد شد. 
وی افزود: پایه برنامه ‌های ستاد هماهنگی کانون ‌های فرهنگی - هنری مساجد در مسجد است و برنامه‌ های متنوع فرهنگی و هنری همچون محافل انس با قرآن کریم، تربیت مربیان قرآنی و فعالیت‌ های قرآنی در یک هزار و 499 خانه‌ نور که در مساجد کشور فعال هستند، برگزار می شود. 
ارزانی بیان کرد: هم اکنون بیش از 24 هزار کانون فرهنگی - هنری مساجد در کشور وجود دارد که همه آنها در ایام اوقات فراغت فعال هستند و برنامه ‌های گوناگونی را اجرا می ‌کنند. 
«جشن روزه اولی ها»، ویژه دختران و پسران عضو این کانون ها که امسال برای نخستین بار روزه بر آنها واجب شده است؛ به صورت جداگانه با اجرای برنامه مولودی خوانی به مناسبت میلاد باسعادت امام حسن(ع) در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد. 
امروز «جشن روزه اولی ها»، ویژه اعضای کانون های فرهنگی - هنری مساجد کشور به صورت همزمان در همه استان ها و در مساجد منتخب ترتیب یافت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۹۲۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان