//
کدخبر: ۱۸۷۹۰ //

سومین جشنواره گل های لاله در قزوین آغاز شد

محمد صادق مظفری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این جشنواره در بوستان های مشاهیر و ملاخلیلا در حال برگزاری است، از شهروندان و گردشگران دعوت کرد در محل این جشنواره حضور پیدا کرده و از گل های لاله تازه شکفته بازدید کنند.

سومین جشنواره گل های لاله در قزوین آغاز شد

به گزارش فرتاک نیوز، محمد صادق مظفری با بیان اینکه این جشنواره تا اردیبهشت ماه آینده ادامه دارد، اظهار کرد: جشنواره گل های لاله پیش از این در سال های89 و 90 در بوستان مشاهیر برگزار شده بود که امسال علاوه بر این مکان، در بوستان ملاخلیلا نیز شاهد برگزاری این رویداد هستیم.

مظفری ادامه داد: کاشت پیاز گل های لاله به عنوان سنبل زیبایی و طراوت یکی از برنامه های شهرداری قزوین برای ایجاد نشاط و شادابی در بین شهروندان و گردشگران بوده است.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قزوین در ادامه به اهمیت گل کاری و تاثیر آن بر روح و روان شهروندان اشاره کرد و در پایان افزود: ارتباط با طبیعت و دیدن مناظر زیبا راهی جهت کسب آرامش و تلطیف روح و روان آدمی است.

گل لاله در ادبیات تمام زبان ها مظهر زیبایی است و شکوفایی گل های لاله در فروردین ماه و ایام نوروز مناظر زیبا و جذابی برای مسافرین و شهروندان پدید می آورد.

گل های لاله نسبت به سرما مقاوم هستند و می توان آنها را اواخر پاییز در باغچه کاشت تا پس از طی دوره نگهداری و عبور از سرمای زمستانه در اوایل فصل بهار و شکوفایی مجدد گیاهان به ثمر برسند.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۷۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان