//
کدخبر: ۱۸۷۶۹۱ //

تغییر مدیریت بعد از ۱۰سال در سازمان انتقال خون کرمانشاه

تغییر مدیریت دکتر ابراهیم سلطانیان بعد از ۱۰سال در سازمان انتقال خون استان کرمانشاه بدون اطلاع و پوشش رسانه ای امروز صبح انجام شد

تغییر مدیریت بعد از ۱۰سال در سازمان انتقال خون کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

آیین تکریم دکتر ابراهیم سلطانیان و معارفه پژمان صالحی فر مدیر عامل سازمان انتقال خون کرمانشاه امروز(۲۵اردیبهشت) بدون پوشش خبری و اطلاع رسانی به رسانه های استان در سازمان انتقال خون برگزار شد.

در ابتدای جلسه بشیرحاج بیگی مدیر کل دفتر مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: ۳هزار تخت بیمارستانی و ۱۰۲۵ بیمار خاص ۲۱۱بیمار هموفیلی ،۵۰۷ بیمار دیالیزی و۳۰۰‌بیمار تالاسمی از خدمات انتقال خون استان کرمانشاه استفاده می کنند.

وی افزود: قدمت اداره کل انتقال خون کرمانشاه مربوط به  سال ۱۳۴۵ شمسی میباشد و خون مورد نیاز در زمان جنگ تحمیلی در غرب کشور از این مرکز دریافت میشد.

حاج بیگی تصریح کرد:میزان اهدا خون در یکماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰درصد ، رشد داشته وکرمانشاه رتبه ۷کشوری را در فروردین ماه امسال کسب کرده است.

حاج بیگی افزود:کرمانشاه ۲ و ۴دهم درصد از اهدا خون کشور و رتبه چهاردهم کشوری را به خود اختصاص داده است.

photo_۲۰۱۹-۰۵-۱۵_۱۳-۴۹-۵۵

 وی سهم اهدا خون مردان را ۹۵درصد و بانوان را ۵درصد اعلام کرد و افزود: در استان کرمانشاه تمایل بانوان به اهدا خون در سطح کشور بیشتر است.

حاج بیگی تصریح کرد:کرمانشاه ۹۲ هزار توزیع فرآورده به مراکز درمانی سطح استان داشته و ۲۹۰۰ واحد خون به سایر پایگاه های کشور ارسال کرده است.

این مسئول از برگزاری ۱۰ کارگاه انتقال خون تا پایان سال ۹۷خبر داد و گفت: تا پایان خرداد ماه امسال ۵۰میلیون  اهدا خون انجام می گیرد.

وی پایه و اساس انتقال خون را اهدا کنندگان دانست و خاطر نشان کرد در سازمان انتقال خون دغدغه تامین خون نداریم.

حاج بیگی در پایان پژمان صالحی را فردی کاردان و متعهد اعلام کرد و از زحمات دکتر سلطانیان تقدیر نمود.

در ادامه دکتر ابراهیم سلطانیان مدیر عامل سازمان انتقال خون از ایجاد ۲ مرکز خونگیری موقت در شهر اسلام آباد و کنگاور خبر داد و گفت:در زمینه جلوگیری از قطع برق سه دستگاه ژنراتور بیش از یک و نیم برابر ظرفیت برق سازمان خریداری شده و مشکل قطعی برق نداریم.

وی افزود: ایجاد ۶ساختمان مجهز به علم روز ما را تا ۱۰سال آینده بی نیاز کرده و تعامل بین سازمان انتقال خون و دانشگاه علوم پزشکی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی،استانداری و هلال احمر را خوب ارزیابی کرد و افزود:تمام مصوبات ما امسال تخصصیص داده شده است.

 وی همچنین از رشد ۲۷درصدی اهدا خون در استان خبر داد و گفت: در بحران زلزله ۵ شهرستان که۲۰درصد خون استان را تامین می کردند از حیطه انتقال خون خارج شدند که ۴درصد کاهش را در اهدا خون داشتیم.

سلطانیان در ادامه شاخص اهدا خون را ۲۷درصد اعلام و تصریح کرد: که انشاالله تا پایان سال این شاخص را به ۲۹ درصد خواهیم رساند.

در پایان سلطانی از زحمات تمام کسانیکه در کنارش در سازمان انتقال خون فعالیت داشتند تشکر  و قدردانی کرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۷۶۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان