//
کدخبر: ۱۸۷۵۴۷ //

استاندار مرکزی: پیگیری برای تخصیص حق آبه بخش صنعت و کشاورزی دلیجان از سد ۱۵خرداد

استاندار مرکزی گفت: پیگیری برای تخصیص حق آبه بخش صنعت و کشاورزی شهرستان دلیجان از سد ۱۵خرداد این شهرستان، در دستور کار قرار دارد.

استاندار مرکزی:  پیگیری برای تخصیص حق آبه بخش صنعت و کشاورزی دلیجان از سد ۱۵خرداد
به گزارش فرتاک نیوز،

سید علی آقازاده، عصر سه شنبه در نشست مشترک ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی و شهرستان دلیجان در اراک، اظهار داشت: با توجه به اینکه آب سد ۱۵ خرداد که در حوزه جغرافیایی استان مرکزی قرار دارد هیچ نوع فایده‌ای برای شهرستان دلیجان ندارد، علی رغم اینکه قرار بود بهره برداری از این سد برای توسعه بخش‌های صنعت و کشاورزی استفاده شود، وزیر نیرو و معاون وی قول پیگیری این موضوع را داده اند.

وی ادامه داد: پس از پیگیری‌های دو ساله جایگزینی اراضی ۷ هکتاری به جای اراضی موسوم به هاشم آباد برای واگذاری املاک واقع در طرح تعریض خیابان امام دلیجان به شهرداری دلیجان با اعلام موافقت وزیر راه و شهرسازی در سفر اخیر معاون وی به استان مرکزی مقرر شد تا ظرف یک سال آینده خیابان امام در طرح تعریض آماده بازگشایی شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: یکی از برکات ستاد اقتصاد مقاومتی بنا به فرمان مقام معظم رهبری رونق اقتصادی است که علی رغم تحریم‌های موجود شاهد زنده بودن جلسات آن در سطح استان و شهرستان‌ها هستیم.

آقازاده افزود: برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی در پویایی اقتصاد شهرستان‌های استان به ویژه شهرستان دلیجان مؤثر است. در این شهرستان نیروهای بومی و ۱۴ هزار نیروی کار غیر ایرانی مشغول به فعالیت هستند که نشان از فعال بودن این شهرستان است.

وی با اشاره به برگزاری چهار جلسه اقتصاد مقاومتی در شهرستان دلیجان طی سال گذشته اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد از مصوبات این جلسات تحقق پیدا کرده و اجرایی شده و در این خصوص همکاری خوبی بین مسئولین استان و شهرستان برای خدمت بیشتر به تولید کنندگان، سرمایه گذاران، کارآفرینان و فعالین بخش‌های مختلف اقتصادی به وجود آمده است.

استاندار مرکزی گفت: واگذاری زمین منابع طبیعی دلیجان به پارک بانوان این شهرستان با تخصیص اعتبارات در بودجه دیده شده و با انجام این کار امکان استفاده از این پارک برای بانوان مهیا می‌شود.

وی بیان کرد: پیگیری توسعه شهرستان دلیجان مهم است از این رو در سال ۹۸ باید گام‌های محکم‌تری در این زمینه برداشته شود و با انجام این گونه اقدامات برای مردم، دشمن را برای چندمین بار مأیوس کنیم.

استاندار مرکزی عنوان کرد: درصدد هستیم با توجه به حرکت قطار برقی تهران - اصفهان ایستگاهی مابین مسیر در شهرستان دلیجان ایجاد گردد و امیدواریم این امر با موافقت شرکت راه آهن یا وزارت راه و شهرسازی همراه شود.

آقازاده گفت: جاده نراق- مشهد اردهال بسیار نامطلوب است و پیگیری این موضوع در دستور کار حوزه عمرانی استانداری و فرمانداری دلیجان است، باید مبلغی امسال برای رفع این مشکل تخصیص پیدا کند، هرچند نمی‌توان امسال روی وضعیت اعتبارات عمرانی حساب باز کرد زیرا در حال حاضر درآمد کشور بسیار محدود شده و در بخش عمرانی بیشترین کمبودها را مشاهده خواهیم کرد.

وی گفت: برای تأمین مسکن جوانان این شهرستان باید فرمانداری دلیجان زمینی را مشخص کند و مطالعات لازم را انجام و به استانداری گزارش دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۷۵۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان