//
کدخبر: ۱۸۷۴۵۳ //

مهم‌ترین دلیل وقوع سیل‌ در قزوین مشخص شد

معاون عمرانی استاندار قزوین دلیل عمده وقوع سیل‌های اخیر استان قزوین را ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها دانست و گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها از موضوعات مهم استان است که باید در اسرع وقت با جدیت بیشتری از آن جلوگیری کرد.

مهم‌ترین دلیل وقوع سیل‌ در قزوین مشخص شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین  در جلسه ستاد جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز دلیل عمده  وقوع سیلهای اخیر استان را ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها دانست و  تاکید کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها از موضوعات مهم استان است که باید در اسرع وقت با جدیت بیشتری از آن جلوگیری کرد .

وی افزود: استان قزوین از حیث زمین‌خواری و انتفاع تغییرکاربری‌ها، متفاوت‌تر از بقیه استان‌ها است و برای جلوگیری از سوءاستفاده سودجویان و با توجه به تأکید شورای حفظ حقوق بیت‌المال باید پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اولویت قرار گیرد.

فرخ‌زاد همراهی سیستم قضایی را در این خصوص ضروری دانست و گفت:  فرمانداری‌ها  مواردی که در بحث پیشگیری باید بیشتر مورد توجه قرارگیرد را  اعلام کنند تا با اهتمام  بنیاد مسکن، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و نیز همراهی سیستم قضا  بتوان از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری به عمل آورد.

وی گفت: برخی نواحی منفصل که بیشتر مستعد ساخت‌وساز هستند مورد کنترل دقیق‌تر شهرداری‌ها و شوراها قرارگیرند به هرحال هیچ ساختمانی در یک شب ساخته نمی‌شود و می‌توان با کنترل دقیق از همان ابتدا جلوی ساخت آنها  گرفته شود.

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: در مواردی که نیاز به تخریب نیز وجود داشت، عملیات تخریب حتماً به فرمانداران اعلام شود تا در صورت لزوم تدابیر لازم را اتخاذ کنند تا تبعات به حداقل برسد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۷۴۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان