//
کدخبر: ۱۸۶۶۶۸ //

معاون وزیر کشور: ۳ واحد صنعتی استان مرکزی با ۲۰۰۰ نیروی انسانی در وضعیت بحرانی است

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: در حال حاضر سه واحد صنعتی استان مرکزی با دو هزار نفر نیروی انسانی در وضع بحرانی قرار دارند که رسیدگی به مشکل آنها در دستور کار است.

معاون وزیر کشور:
۳ واحد صنعتی استان مرکزی با ۲۰۰۰ نیروی انسانی در وضعیت بحرانی است
به گزارش فرتاک نیوز،

بابک دین پرست عصر شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی در ساوه، اظهار داشت: در استان مرکزی در سال گذشته یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به منظور رونق تولید پرداخت شده که قابل توجه است.

معاون اقتصادی وزیر کشور افزود: این استان از استان‌هایی است که سال قبل کاهش نرخ بیکاری را داشته در حالی که در کشور نرخ بیکاری در سال گذشته با افزایش یک دهم درصدی مواجه بوده است.

دین پرست بیان کرد: استان مرکزی با سه هزار واحد صنعتی ظرفیت‌های بسیار مطلوبی در حوزه صنعت دارد و برای کشور حائز اهمیت است.

معاون اقتصادی وزیر کشور خاطر نشان ساخت: در حوزه سرمایه گذاری خارجی، استان مرکزی سال گذشته دو طرح را با سرمایه ۹ میلیون یورو و اشتغالزایی ۹۰ نفر نهایی کرده که یکی از این طرح‌ها با اشتغالزایی ۳۰ نفر به بهره برداری رسیده و در مجموع سال گذشته شش صدم میلیون یورو سرمایه خارجی به استان وارد شده است.

وی تصریح کرد: در رابطه با عملکرد شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، سال گذشته در کشور ۲۷۰ جلسه برگزار شد که از این میزان ۹ جلسه مربوط به استان مرکزی بوده و این استان در این زمینه رتبه پنجم کشور را از آن خود کرده است.

معاون اقتصادی وزیر کشور ادامه داد: بر مبنای ارزیابی انجام شده، هم اکنون در استان مرکزی ۸۱ واحد صنعتی دچار مشکل هستند که در این واحدها بیش از ۹ هزار نفر شاغل هستند.

دین پرست ابراز داشت: همچنین سه واحد صنعتی در این استان در شرایط بحرانی هستند که دو هزار نفر در آنها اشتغال دارند و بررسی و رسیدگی به وضعیت آنها به منظور حل مشکل در دستور کار قرار دارد.

معاون اقتصادی وزیر کشور اضافه کرد: تعیین تکلیف طرح‌های نیمه تمام صنعتی شستا یکی دیگر از اقداماتی است که رئیس جمهور بر آن تاکید ویژه دارد و در استان مرکزی نیز چهار مورد از این طرح‌ها وجود دارد که مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: همچنین در پایان سال گذشته از رئیس جمهور خواستار گسترش اختیارات استانداران در رابطه با تسهیل و رفع موانع تولید شدیم و از استان‌ها انتظار می‌رود که در فرآیند پیگیری تسهیل و رونق تولید و معرفی خبرگان بانکی به بانک مرکزی، افرادی را معرفی کنند که یار و یاور این قانون باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۶۶۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان