//
کدخبر: ۱۸۵۴۴۳ //

استاندار کرمانشاه: پرونده بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه امسال بسته می‌شود

استاندار کرمانشاه گفت: پرونده بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه پایان امسال بسته می‌شود.

استاندار کرمانشاه: پرونده بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه امسال بسته می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 هوشنگ بازوند عصر امروز دوشنبه در نشست ستاد بازسازی استان اظهار داشت: در بحث زلزله تا کنون کار بسیار خوبی صورت گرفته و با توجه به اینکه ۱۶ ماه از این حادثه می‌گذرد کار ساخت و ساز بسیاری از واحدها به اتمام رسیده است.

استاندار کرمانشاه افزود: تا کنون کار ساخت ۲۹ هزار واحد احداثی و ۶۶ هزار واحد تعمیراتی به اتمام رسیده و بین ۹ تا ۱۶ میلیون تومان برای هر واحد تعمیراتی هزینه شده است.

وی بیان داشت: معدل انجام این کار بیش از ۳.۵ میلیون متر مربع ساخت و ساز بوده که طی این ۱۶ ماه انجام شده که کار بی نظیری بوده است.

بازوند تاکید کرد: باید ساخت و سازها با سرعت بیشتری پیگیری شود و اجازه ندهیم قضیه سیل سبب شود مناطق زلزله زده به فراموشی سپرده شوند.

استاندار کرمانشاه ابراز امیدواری کرد که پایان سال ۹۸ پرونده ساخت و سازهای مناطق زلزله زده بسته شود.

وی گفت: برای این منظور باید طوری برنامه ریزی شود که کار ساخت و ساز ۷۸ مدرسه تخریبی و همچنین جایگاه‌های دامی و دیگر موارد طبق اعلامی که داشتند شهریور به اتمام برسد.

بازوند اظهار داشت: طبق اعلام بنیاد مسکن ۹۵ تا ۹۷ درصد کار ساخت و ساز منازل روستایی به اتمام رسیده است و تا پایان شهریور مابقی کار باید به اتمام برسد مگر روستاهایی که نیاز به جابجایی داشتند.

وی افزود: واحدهای تجاری نیز باید تعیین تکلیف شوند و با یک برنامه ریزی دقیق کار را به اتمام برسانند و اگر کار به این روال پیش برود تا پایان سال ۹۸ کار ساخت و ساز به اتمام خواهد رسید.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم ۶۰۰ تن آهن برای ساخت مساجد تهیه کنیم، خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن اعلام کرد که برای ساخت و ساز به ۱۰۰۰ تن آهن نیاز است در این راستا اگر فرمانداران احساس می‌کنند که به آهن برای ساخت و سازها نیاز دارند اعلام و جمع بندی کنند که این کار را دنبال کنیم.

بازوند به تسریع در ساخت سرپناه برای ۳ کودک بی سرپرست در سرپلذهاب تاکید کرد و گفت: سازمان بهزیستی در این راستا تلاش کند که نسبت به تأمین مسکن برای آنها به هر طریق ممکن اقدام کند تا ما نیز مجوزهای لازم را تهیه کنیم.

وی در ادامه با انتقاد از تأخیر در ساخت و ساز کاروانسرای شاه عباسی که در زلزله سال ۹۶ آسیب دیده است، گفت: مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان کرمانشاه نسبت به انجام این کار کوتاهی کرد و الان نیز توسط مدیر کل جدید این روند ادامه دارد.

استاندار افزود: این کار باید هر چه سریع‌تر توسط میراث فرهنگی پیگیری و مشکل آن با اوقاف حل و فصل شود.

وی به ساخت واحدهای حمایتی که توسط کمیته امداد تقریباً ۹۷ درصد پیشرفت داشته است اشاره کرد و گفت: این کار جای تقدیر دارد البته بهزیستی نیز توانسته تعهدات وزارت کار را محقق و مبلغ ۱۷ میلیارد تومان برای واحدهای مسکونی اعتبار دریافت کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۵۴۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان