//
کدخبر: ۱۸۴۷۰۷ //

حناچی: مراسم بزرگداشت هنرمندان به تناسب ادامه خواهد داشت

شهردار تهران ارزش مداری و اخلاق مداری را از ویژگی های مهم هنرمندان برشمرد و گفت: مراسم بزرگداشت هنرمندان به تناسب در پایتخت ادامه خواهد داشت تا ارزش های این بازیگران عرصه زندگی حفظ شود.

 حناچی: مراسم بزرگداشت هنرمندان به تناسب ادامه خواهد داشت
به گزارش فرتاک نیوز،

پیروز حناچی عصر جمعه در مراسم رونمایی از تندیس «جمشید مشایخی» در سینماتوگراف باغ فردوس تهران اظهار داشت: برگزاری این مراسم برای قدردانی از زحمات و تلاش های این هنرمندان ضروری است.

وی تصریح کرد: دیدار اسفندماه 97 با مرحوم مشایخی برای من به یادگار ماند و در آن دیدار خاطرات زیادی از فیلم صاحبقران توسط این هنرمند بزرگ بیان شد.

حناچی با بیان اینکه یاد و خاطره این هنرمند همواره در یاد مردم خواهد ماند، گفت: در نظر داریم مراسمی را برای پنج هنرمند تئاتر و سینما ( داود رشیدی، عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، محمد علی کشاورز و علی نصیریان ) برگزار کنیم.

وی بیان کرد: برگزاری اینگونه از برنامه ها در پایتخت لازم است تا بتوان از هنرمندان به نحو شایسته تقدیر کرد.

** نامگذاری معابر به نام هنرمندان یک استراتژی فرهنگی است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه گفت: جمشید مشایخی بیش از 60 سال در عرصه فرهنگ و هنر کشورمان خوش درخشید و توانست نام نیکی را از خود به جای گذارد.

محمد جواد حق شناس با بیان اینکه در 2 هفته اخیر در شورای شهر تصمیم گرفته شد که بعضی از خیابان ها و معابر به نام هنرمندان نامگذاری شود، افزود: مردم از این تصمیم مدیریت شهری خوشحال هستند.

وی با بیان اینکه نامگذاری خیابان ها یک استراتژی فرهنگی محسوب می شود، اظهار داشت: دنیا بداند این توجه به مفاخر ادبی، هنری و فرهنگی در متن جامعه ساری و جاریست.

همچنین مدیر عامل خانه هنرمندان نیز در ادامه گفت: توجه به بزرگان بسیار ارزشمند است و موجب غنای فرهنگی جامعه می شود.

منوچهر شهسوار تصریح کرد: خالقان آثار هنری آرامش، مدارا و طراوت را به این شهر می بخشند و تنها هنر و فرهنگ است که این آثار گرانبهای معنوی را بر جای می گذارد.

تابلو خیابان و تندیس استاد «جمشید مشایخی» بعد از ظهر امروز (جمعه) با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، خانواده مرحوم مشایخی و جمعی از هنرمندان در بزرگراه شهید چمران رونمایی شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۴۷۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان