//
کدخبر: ۱۸۲۷۸۸ //

رشد ۱۸ درصدی صادرات کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه

خلیل حیدری مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۱۸درصدی صادرات کالا از طریق گمرکات استان خبر داد.

رشد 18 درصدی صادرات کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

حیدری گفت:در یکماهه نخست سال جاری 163 میلیون و 864 هزارو 227  دلار کالا به وزن 375 هزارو 572  تن از گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش 18 درصد افزایش و از حیث وزن 1 درصد رشد داشته است .

خلیل حیدری افزود: 99 میلیون و 380 هزارو 676 دلار با وزن 236 هزارو 582 تن  از کالاهای فوق درگمرکات کرمانشاه،  پرویزخان، خسروی و پاوه  اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 29 درصد افزایش و از حیث وزن 12 درصد کاهش داشته است .

 

وی در ادامه تصریح کرد : سایر گمرکات کشور نیز در این مدت 64 میلیون و 483 هزارو 551 دلار کالا با وزن 138 هزارو 990 تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند ،که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 5 درصد افزایش  و از حیث وزن نیز 33 درصد رشد داشته است .

 مدیرکل گمرکات کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی تازه یا سردکرده، کولرهای آبی خانه با هوادهی حداکثر 8000فوت مکعب در دقیقه ، انواع بستنی حتی دارای کاکائو، خیار و خیار ترشی تازه یا سردکرده ، خربزه ، انواع ماست ، بادمجان تازه یا سردکرده، هندوانه تازه ، لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی و ظروف ملامین عنوان نموده و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می شود.  

 وی بیان داشت:  مجموع اقلام صادراتی  اظهار شده در یک ماهه نخست سال 1398 از گمرکات استان کرمانشاه را 247 نوع کالا بوده و در یک ماهه نخست سال جاری در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به 7 کشور صادرات قطعی صورت گرفته است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۲۷۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان