//
کدخبر: ۱۷۹۵۰۹ //

مجری طرح جامع توسعه پایدار منطقه پارس جنوبی: اولویت نخست در بازیافت گاز فلرها و مشعل‌ها، فازهای دوم و سوم است

مجری طرح جامع توسعه پایدار منطقه پارس جنوبی ادامه داد: اولویت نخست در بازیافت گاز فلرها و مشعل‌ها فازهای دوم و سوم در قالب پالایشگاه نخست پارس‌جنوبی است که در این زمینه قرارداد بازیافت و مصرف گاز فلر یا مشعل منعقد شده که برنامه اجرایی آن خردادماه عملیاتی می‌شود.

مجری طرح جامع توسعه پایدار منطقه پارس جنوبی:
اولویت نخست در بازیافت گاز فلرها و مشعل‌ها، فازهای دوم و سوم است
به گزارش فرتاک نیوز،

علی‌محمد احمدی در جمع مسؤولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی سالانه فلرینگ و آلایندگی پالایشگاه‌های پارس جنوبی 20 درصد کاهش می‌یابد.

مجری طرح جامع توسعه پایدار منطقه پارس جنوبی افزود: برای کاهش آلایندگی‌ فلرها و مشعل پالایشگاه‌های گازی اقدام‌های مهم و مؤثری انجام شده و خاموش کردن این فلرها و بازیافت گاز آنها در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد : تمرکز 10 پالایشگاه گازی در یک محدوده کوچک و متراکم تبعاتی به همراه دارد که باید نسبت به مدیریت آن اقدام کرد.

 احمدی گفت: در این زمینه آلایندگی زیست‌محیطی پالایشگاه‌های گازی پارس‌جنوبی در ابعاد گوناگون مورد توجه قرار گرفته و در حال بررسی است که راه‌کارهای اساسی برای رفع این مشکلات ارائه شده است.

مجری طرح جامع توسعه پایدار منطقه پارس جنوبی ادامه داد: اولویت نخست در بازیافت گاز فلرها و مشعل‌ها فازهای دوم و سوم در قالب پالایشگاه نخست پارس‌جنوبی است که در این زمینه قرارداد بازیافت و مصرف گاز فلر یا مشعل منعقد شده که برنامه اجرایی آن خردادماه عملیاتی می‌شود.

وی افزود: پس از فازهای دوم و سوم در قالب پالایشگاه نخست، بازیافت مشعل گاز پالایشگاه گازی فازهای 4 و 5 پارس جنوبی در دستور کار قرار می‌‌گیرد.

این مقام مسؤول اضافه کرد: تاکنون مطالعات پروژه بازیافت و مصرف گاز فلر پارس‌جنوبی توسط تیم مهندسی و برنامه‌ریزی طرح جامع توسعه پایدار پارس جنوبی و با استفاده از اطلاعات میدانی از منطقه و پالایشگاه فازهای 2 و 3 انجام شده است.

وی یادآورشد: جلوگیری از هدر رفت ثروت ملی با بازیافت گاز فلر و برگشت به چرخه تولید، حفاظت از محیط‌زیست منطقه پارس‌جنوبی و رفع آلایندگی‌های جامد مایع و گاز از دیگر دستاوردهای پروژه بازیافت و مصرف گاز فلر پارس‌جنوبی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۹۵۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان