//
کدخبر: ۱۷۹۱۱۸ //

راه ارتباطی ۶۲۰ روستای لرستان بازگشایی شد

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: از مجموع ۸۴۰ راه ارتباطی روستای مسدود لرستان در سیلاب اخیر، تاکنون راه ارتباطی ۶۲۰ روستا با همت اکیپ‌های راهدارای با امکانات ماشین‌آلاتی در اختیار بازگشایی شده است.

 راه ارتباطی ۶۲۰ روستای لرستان بازگشایی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

خداداد مقبلی اظهار کرد: در سیلاب شدیدی که در استان لرستان اتفاق افتاد خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌های این استان ازجمله شبکه ارتباطی راه‌ها وارد شد که از مهم‌ترین آن می‌توان به انسداد راه‌های اصلی، فرعی و همچنین قطع ارتباط 840 روستا با مرکز بخش‌ها و شهرستان‌ها اشاره کرد.

وی افزود: در هنگام وقوع سیل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان تلاش زیادی برای حفظ ارتباط شبکه راه‌های اصلی و روستایی انجام داد و تعدادی از محورها را بازگشایی کرد اما به دلیل حجم گسترده تخریب و عدم پاسخگویی امکانات استان، تعداد 400 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین از 19 استان با 600 نفر نیروی راهدار به استان لرستان منتقل شده است.

مقبلی اظهار کرد: با گذشت پنج روز از حضور این گروه‌های کاری و ادارات کل استانی، عملیات راه‌گشایی محورهای استان لرستان در 11 شهرستان در حال انجام است که تاکنون با تلاش شبانه‌روزی خود موفق به بازگشایی کلیه مسیرهای اصلی، فرعی و همچنین برقراری ارتباط 620 روستا از مجموع 840 روستای مسدود استان گردیده‌اند.

وی ادامه داد: علاوه بر این مسیرهای زیادی از راه‌های اصلی استان بازگشایی شده است و با برقراری تردد وسایل نقلیه در محورهای اصلی، فرعی و روستایی در فرآیند امدادرسانی گروه‌های امدادی و خدمت‌رسان تسهیل و خدمات مطلوبی به آسیب‌دیدگان از سیل ارائه گردیده است.   

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: بنا به تاکید وزیر راه و شهرسازی در بازدید از آزادراه خرم‌آباد-پل زال، تمام خودروهای امدادی و شخصی پلاک پلدختر از پرداخت عوارض معاف شده‌اند.

مقبلی گفت: با بازگشایی محور پلدختر-معمولان به طول 50 کیلومتر ارتباط 8 روستای موجود در این محور نیز برقرار شده است علاوه براین در شهرستان پلدختر با تلاش شبانه‌روزی راهداران، راه ارتباطی محورهای روستایی باغ گل‌گل به کلک‌بیشه به طول 20 کیلومتر و 7 روستا بازگشایی شد، راه چولهول به طول 36 کیلومتر باز و ارتباط 30 روستا برقرار شد، محور چم‌مهر به طول 30کیلومتر و 4روستا ارتباط آنها برقرار شده، محور فرعی واشیان به طول 15 کیلومتر و 4 روستا و محور روستایی دمرود افرینه به طول 3 کیلومتر و 1 روستا بازگشایی شده است، دو روستای باقیمانده دمرود به علاوه محور روستایی بادامک به طول 35 کیلومتر در حال بازگشایی هستند.

 مقبلی اظهار کرد: محور شول آباد به طول 15 کیلومتر به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای روستایی استان که ارتباط 140 روستا را با مرکز شهرستان الیگودرز برقرار می‌کند بر اثر بارش برف مسدود شده بود و ارتفاع برف در این مسیر به 6 تا 7 متر می‌رسید که با همت همکاران راهدار بازگشایی و ارتباط این 140 روستا برقرار شده است.

وی گفت: محور روستایی چم‌سنگر در مسیر خرم‌آباد-سپیددشت به طول 70 کیلومتر که بر اثر تخریب قسمت‌هایی از جاده و ابنیه فنی مسدود شده بود با تلاش راهداران بازگشایی و راه ارتباطی 15روستای این محور امروز بیستم فروردین ماه با مرکز استان برقرار گردید.

 معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: در شهرستان دلفان نیز 14 محور روستایی در سیلاب مسدود شد که تاکنون با بکارگیری تمام امکانات ماشین‌آلاتی و ظرفیت نیروی انسانی تعداد 12 محور بازگشایی و ارتباط 150 روستا با مرکز شهرستان برقرار شده است.

مقبلی یادآور شد: در شهرستان الشتر به دلیل وقوع سیل و تخریب شبکه ارتباطی، راه 45 روستا قطع شده بود که با تلاش بی‌وقفه عزیزان راهدار تاکنون 30 روستا بازگشایی و تردد برقرار شده است.

به گفته وی، راه‌های ارتباطی شهرستان‌های رومشکان، ازنا و دورود به طور کامل بازگشایی شده و تردد در همه مسیرهای این شهرستان‌ها برقرار است همچنین در شهرستان کوهدشت که راه ارتباطی 98 روستای آن مسدود شده بود با تلاش مضاعف نیروها و بهره‌گیری از امکانات راهداری تاکنون راه 87 روستا بازگشایی و تردد برقرار شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۹۱۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان