//
کدخبر: ۱۷۹۰۰۲ //

معاون صنایع دستی استان زنجان: مس رکورددار خرید در ایام نوروز توسط گردشگران در زنجان

معاون صنایع دستی استان زنجان گفت: مس رکورددار خرید در ایام نوروز توسط گردشگران در زنجان را از آن خود کرد.

معاون صنایع دستی استان زنجان: مس رکورددار خرید در ایام نوروز توسط گردشگران در زنجان
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  استان زنجان، الناز خدایی‌فرد با اشاره به اینکه 70 درصد فروشگاه‌های صنایع دستی در نیمه اول تعطیلات نوروز باز بودند، اظهار داشت: در این ایام تقریبا در 290 تا 300 فروشگاه فروش صنایع دستی انجام می‌گرفت و در نیمه دوم نیز می‌توان گفت تا حدودی هیچ فروشگاه صنایع دستی تعطیل نبود.

وی میزان فروش محصولات بازارچه‌های موقت را به صورت تقریبی 420 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این بازارچه‌ها در محل‌هایی همچون محوطه غار کتله خور، گنبد سلطانیه و م خرم‌دره و طارم، ابهر و ... دایر بود.

معاون صنایع دستی استان زنجان افزود: در شهر زنجان هیچ جوازی برای بازارچه‌های موقت صنایع دستی صادر نشد، زیرا با وجود اصناف فعال نیاز گردشگران برای خرید صنایع دستی برطرف می‌شد.

خدایی‌فرد فروش مس را در بین سایر اقلام صنایع دستی بیشترین میزان اعلام کرد و افزود:در سطح شهر زنجان 414 فروشگاه صنایع دستی فعال بودند و با فروش بیش از  2 میلیارد تومانی صنایع دستی همانند سال گذشته مس در فروش پیشی گرفت و در رتبه‌های بعدی خرید چاقوی زنجان و زیورآلات ساخته شده از ملیله قرار داشتند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۹۰۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان