//
کدخبر: ۱۷۷۷۳۶ //

رییس پایگاه میراث جهانی کلیساهای ایران: بیش از ۶ هزار نفر در نوروز امسال از قره کلیسای چالدران دیدن کردند

رییس پایگاه میراث جهانی کلیساهای ایران گفت: نوروز امسال ۶ هزار و ۳۶۹ گردشگر خارجی و داخلی از قره کلیسای چالدران دیدن کردند.

رییس پایگاه میراث جهانی کلیساهای ایران:
بیش از ۶ هزار نفر در نوروز امسال از قره کلیسای چالدران دیدن کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

شرلی آودیان امروز در ارومیه، با اشاره به تعداد بازدیدکنندگان از قره کلیسای چالدران اظهار کرد: از ۲۹ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۴ فروردین ماه امسال، در حدود ۶ هزار و ۳۶۹ مسافر داخلی و خارجی از میراث جهانی قره کلیسا دیدن کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از بین این تعداد ۴۳ گردشگر خارجی و بقیه ایرانی بوده‌اند، افزود: بیشترین آمار بازدید از این کلیسا با یک هزار و ۱۲۵ نفر مربوط به سوم فرودین ماه است که مردم قره کلیسا را برای بازدید انتخاب کردند و عده‌ای از بازدیدکنندگان علاوه بر بازدید در این مکان به دعا و راز و نیاز نیز با خدا مشغول می‌شدند.

رییس میراث جهانی کلیساهای ایران با بیان اینکه امسال به دلیل سرمای هوا در برخی روزها هوای چالدران برفی و به شدت سرد بود، ادامه داد: اما با این وجود استقبال مسافران برای دیدن این مجموعه جهانی بی‌نظیر بود.

وی عنوان کرد: امسال همچنین نمایشگاه عکسی با عنوان طبیعت آذربایجان‌غربی نیز در قره‌کلیسا برای بازدید عموم برپا شده بود که با استقبال مسافران همراه شد و این نمایشگاه در واقع بهانه‌ای برای معرفی هر چه بهتر جاذبه‌های گردشگری استان برای مسافران نوروزی بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۷۷۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان