//
کدخبر: ۱۷۷۳۰۱ //
استاندار لرستان:

امداد رسانی به سیل زده ها با تمام توان درحال انجام است

استاندار لرستان با تشریح آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان گفت: نیروهای امدادرسان و ستادی با تمام توان در حال کمک به مردم سیل‌زده‌ها هستند.

 امداد رسانی به سیل زده ها با تمام توان درحال انجام است
به گزارش فرتاک نیوز،

سید موسی خادمی روز سه شنبه پس از بازدید از مناطق سیل زده پلدختر اظهار داشت: به دلیل قطع ارتباطات، از شب گذشته نگران بودیم که کسی در آب یا خانه خود گرفتار سیلاب نشده باشد که خوشبختانه علی‌رغم خسارات مادی فراوانی که به شهر پلدختر و روستاها وارد شده و بخش عمده‌ای از منطقه به زیر آب رفته بود تا این لحظه خسارت جانی نداشته‌ایم.

وی افزود: از افراد محلی، نیروهای امدادی و ستادی پیگیری کردیم که هیچ‌گونه تلفات جانی گزارش نشده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه امیدواریم هیچ موردی از خسارت جانی در این مناطق گزارش نشود، گفت: تقریبا 2 روز ارتباط پلدختر و معمولان با مرکز استان و سایر مناطق قطع بود برای همین نیازهای اولیه غذایی و درمانی را در اولویت قرار داده‌ایم.

خادمی اظهار داشت: در حال حاضر حدود 12 بالگرد برای امدادرسانی در استان حضور دارد.

استاندار لرستان با بیان اینکه در تمامی روستاهای سیل زده ، موادغذایی، دارو، چادر و سایر مواد دیگر را توزیع خواهیم کرد، ادامه داد: تاکنون بخش عمده‌ای از این مواد بین سیل زده‌ها تقسیم شده است.

وی گفت: امیدواریم از فضای نیازهای اولیه خارج شده و به سمت سایر اقدامات حرکت کنیم و بتوانیم در یک بازه زمانی کوتاه به حالت اولیه برگردیم.

خادمی با اشاره به اینکه اطراف رودخانه کشکان و از معمولان تا پلدختر و تعدادی از روستاهای در مسیل دچار خساراتی شده‌اند، افزود: تاسیسات، جاده‌ها، زیرساخت‌ها و منازل مسکونی تخریب و یا به طور کامل به زیر آب رفته‌اند.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه خدمات رسانی در این مناطق به ترتیب در حال انجام است، ادامه داد: هم‌اکنون در شهرستان دورود آبگرفتگی برخی مناطق شهری را داریم که در حال برطرف شدن هستند.

وی گفت: در الیگودرز نیز با توجه به بارندگی شب گذشته و بارش برف، راه‌های ارتباطی تعدادی از روستاها مسدود است که در تلاش هستیم از طریق امداد هوایی خدمات‌رسانی کنیم.

خادمی با بیان اینکه خدمات‌رسانی هوایی در اولویت است، گفت: امیدواریم با کمک تمامی نهادها از جمله ارتش، سپاه، هلال احمر بتوانیم این کارها را به خوبی انجام دهیم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۷۳۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان