//
کدخبر: ۱۷۷۲۰۲ //
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خبر داد:

استقرار نیروهای امداد ونجات در حاشیه زاینده رود در روز طبعیت

مدیرعامل سازمان آتش نشانی اصفهان گفت: برای روز ۱۳ فروردین در سرتاسر حاشیه زاینده رود نیروهای امداد و نجات مستقر می‌شوند تا نسبت به گشت زنی و تذکرات ایمنی به مردم اقدام کنند.

استقرار نیروهای امداد ونجات در حاشیه زاینده رود در روز طبعیت
به گزارش فرتاک نیوز،

محسن گلابی با اشاره به تمهیدات سازمان آتش نشانی برای روز طبیعت، اظهار داشت: برای روز ۱۳ فروردین در سرتاسر زاینده رود نیروهایی مستقر می‌شوند تا نسبت به گشت زنی و تذکرات ایمنی اقدام کنند، علاوه بر این موضوع دوچرخه سوارهایی مجهز به کوله پشتی اطفا در طول زاینده رود حرکت می‌کنند تا در صورت وقوع حادثه نسبت به امدادرسانی اقدام کنند.

وی از آماده‌باش تمام نیروهای آتش نشانی برای روز سیزده به در خبر داد و تصریح کرد: خودروهایی مجهز به قایق و تمامی امکانات غواصی در دو طرف زاینده رود مستقر می‌شوند و غواص‌ها در ایستگاه‌های یک، ۵ و هشت در حالت آماده‌باش قرار دارند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه ۱۰ فروند قایق روی خودروها مستقر هستند، افزود: هشت فروند قایق نیز روی جرثقیل‌ها در دو نقطه زاینده رود مستقر می‌شوند.

وی تاکید کرد: هر گونه رفتار پرخطری می‌تواند حادثه آفرین باشد، لازم است شهروندان در مجاورت رودخانه مراقب خود و فرزندانشان باشند.

گلابی با اشاره به خطراتی که ممکن است در روز ۱۳ فروردین شهروندان را تهدید کند، اظهار داشت: احتمال لیز خوردن روی پل‌های تاریخی و قسمت‌های سنگی، خطر سقوط از روی پل‌ها، خطر سقوط درخت به دلیل پوسیدگی و وقوع طوفان، حرکت با سرعت غیرمطمئنه در بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها، بستن تاب روی درختان و احتمال سقوط، تعبیه آتش در مکان‌های غیرمطمئن و احتمال آتش سوزی، تردد موتورسیکلت با تعداد بالا یا همراه با خانواده، برخورد با خودروهای دیگر، سوار شدن افراد به طور غیرمجاز در قسمت بار وانت بارها، خطر سقوط از ارتفاع یا کوه صفه، خطر لیز خوردن هنگام بارندگی هنگام صعود از کوه، بیتوته کردن در مسیر سیلاب‌ها در صورت وقوع سیل و از جمله خطراتی است که جان شهروندان را در روز طبیعت تهدید می‌کند و لازم است شهروندان این خطرات را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه ۳۴ غواص در چند گروه اطراف رودخانه مستقر می‌شوند، اضافه کرد: ۳۰ ماشین نیز در سطح شهر در حالت آماده‌باش به سر می‌برند، علاوه بر این بیش از ۱۵۰ نفر از نیروهای آتش نشان در اماکن گردشگری و مکان‌های توریست پذیر حضور دارند تا آرامش و امنیت را برای شهروندان و مسافران فراهم کنند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۷۲۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان