//
کدخبر: ۱۷۷۰۸۶ //

آخرین اخبار از استان های سیل زده

تداوم بارندگی و سیلابی شدن رودخانه ها در استان های غربی موجب بروز مشکلاتی برای مردم این مناطق شده بطوریکه با تشدید بارش ها و طغیان رودخانه ها وضعیت اضطراری در این مناطق حاکم شده است.

آخرین اخبار از استان های سیل زده
به گزارش فرتاک نیوز،

موج جدید بارندگی که طی روزهای اخیر وارد استان‌های غربی کشور شده است همچنان فعال است و از روز گذشته موجب بروز مشکلات عدیده ای در اکثر استان‌ها نوار غربی کشور شده است.

طبق اعلام سازمان هواشناسی بارش‌ها امروز از شدت بیشتری برخوردار خواهند بود و این سامانه به مرور استان‌های شمالی و شمال شرق را نیز در برخواهد گرفت.

هم اکنون بیشترین بارش‌ها در استان‌های لرستان، کرمانشاه و خوزستان، همدان، ایلام و کردستان روی داده است که موجب بروز خسارت‌های در بخش‌های مختلف شده است.

تخلیه ساکنان نوار ساحلی رودخانه‌ها، آبگرفتگی شدید شهرها، تعطیلی برخی از ادارات طی روز گذشته و خسارت شدید به واحدهای مسکونی و اداری و تأسیسات زیربنایی و کشته شدن یک نفر در لرستان از جمله خسارت‌های ناشی از سیلاب بوده است. برخی از خبرهای مربوط به سیلاب اخیر را می‌توانید در خبرهای زیر مرور کنید.

۱۰:۲۹ «مروک» سرریز شد / بحران در دورود تا دو ساعت آینده

دورود- نماینده ویژه استاندار لرستان در دورود از سرریز کردن سد «مروک» خبر داد و گفت: بحران در شهرستان دورود طی دو تا سه آینده آغاز می‌شود.

رضا صفی خانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه در حال حاضر رودخانه دورود کاملاً پر شده و سد «مروک» هم سرریز شده است، اظهار داشت: طی ساعات پیش رو ‌‬احتمال آبگرفتگی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ‌‬شب گذشته هم شب سختی بود و چند روستای بخش مرکزی دچار مشکل شد که حل کردیم، تصریح کرد: اما در حال حاضر در روستای «دهنو» چند خانه به زیر آب رفته است.

نماینده ویژه استاندار لرستان در دورود با تاکید بر اینکه ‌‬بحران ما دو سه آینده شروع می‌شود، یادآور شد: ‌‬ امیدواریم کمترین خسارت وارد شود.

۱۰:۲۲ وضعیت جاده‌های لرستان بحرانی است / رانندگان سفرهای خود را کنسل کنند

رئیس پلیس راه لرستان از انسداد برخی محورهای اصلی این استان خبر داد و گفت: وضعیت جاده‌ها بحرانی است.

سرهنگ مرتضی چغلوند صبح امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه وضعیت در جاده‌های لرستان بحرانی است و نباید رانندگان به جاده بیایند، اظهار داشت: سیلاب از یک سو و از سوی دیگر‬ زیرساخت‌ها تخریب شده و معلوم نیست کجای جاده سالم است.

وی با بیان اینکه محورهایی داریم که رودخانه طغیان کرده و دهانه پل‌ها تخریب شده است، تصریح کرد: رانندگان سفرهای خود را کنسل و به ساعات آینده موکول کنند.

رئیس پلیس راه لرستان با اشاره به اینکه محور‬ پلدختر- دره شهر و پلدختر- ایلام بسته است، همچنین محورهای کوهدشت- خرم آباد، خرم آباد- سپیددشت و خرم آباد به چگنی هم مسدود است، یادآور شد: محور خرم آباد - بروجرد براثر سیلاب بسته شده است.

سرهنگ چغلوند با بیان اینکه در محور ازنا- دورود به خاطر شرایط شهرستان دورود تردد نمی‌شود، افزود: در محور شازند- ازنا پلیس محدودیت ایجاد کرده است، از طرف اصفهان به الیگودرز هم محدودیت اعمال شده است.

۹:۴۹ برخی روستای روانسر در محاصره سیل است

استاندار کرمانشاه گفت: ۳۰ روستای شهرستان روانسر در محاصره سیل هستند.

هوشنگ بازوند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی بارشی که از ساعت ۸ صبح شروع شده و تا ۱۰ و نیم طول می‌کشد بیشترین شدت را در کرمانشاه و روانسر مشاهده خواهیم کرد.

وی افزود: حدود ۳۰ روستای روانسر در محاصره سیل هستند که در حال حاضر با یک اکیپ راهی آنجا هستیم و با هلال احمر هماهنگ کردیم که در اولین فرصت به کمک به روستاییان بشتابند.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: فرماندار روانسر شب گذشته هفت روستا را حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد منتقل کردند و در مکان‌هایی که هلال احمر برای آنها در نظر گرفته اسکان داده شدند.

وی با بیان اینکه بیشترین بارش‌ها در کرمانشاه و صحنه رخ داد، ابراز داشت: خوشبختانه دیگر شهرستان‌های ما مورد خاصی نداشتند و آسیب در کرمانشاه، روانسر و صحنه نیز جدی نیست.

۸:۵۱ اعلام هشدار تخلیه منازل نوار ساحلی خرم‌آباد

از ساعات ابتدای صبح امروز دستگاه‌های امدادی در حال اخطار به ساکنان نوار ساحلی خرم آباد هستند و از آنها می‌خواهند فوری این مناطل را ترک و به مناطق امن بروند.

رودخانه هم اکنون طغیان کرده و آب در حال بالا آمدن در این شهر می‌باشد.

۸:۴۰ اسکان اضطراری ۱۶۰ خانوار در کرمانشاه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از اسکان اضطراری ۱۶۰ خانوار در استان خبر داد و گفت: ۷۵ تیم در حال امدادرسانی هستند.

آرش لهونی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از چند روز قبل آماده باش کامل به نیروهای جمعیت هلال احمر اعلام و همچنان نیز ادامه دارد.

وی افزود: حدود ۱۲۷ مکان سرپوشیده که عمده آنها سالن‌های ورزشی هستند تجهیز و آماده اسکان اضطراری هستند و اگر هم استانی‌ها نیاز به اسکان داشته باشند می‌توانند به این اماکن مراجعه کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: در همه شهرستان‌های استان برای اسکان اضطراری سالن‌هایی آماده و تجهیز کرده این و آمادگی هم برای اسکان در صورت نیاز وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون ۱۶۰ خانوار اسکان اضطراری داده شده است و ۷۵ تیم در حال امدادرسانی هستند و در صورت نیاز تیم‌های دیگری برای ملحق شدن به این نیروها آماده داریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۷۰۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان