//
کدخبر: ۱۷۷۰۷۹ //

بارش شدید برف در سنندج

موج جدید بارشی که از روز گذشته در کردستان باریدن گرفت، باعث بارش برف، مسدود شدن گردنه ها و آب گرفتگی در اکثر شهرهای استان شده است.

بارش شدید برف در سنندج
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته از سوی اداره کل هواشناسی کردستان موج جدید بارش‌ها از روز گذشته در این استان آغاز شده است و هم اکنون سراسر استان با پدیده بارش برف و باران مواجه است.

روز گذشته و امروز میزان بارندگی‌ها در بعضی از شهرهای استان کردستان از مرز ۵۰ میلیمتر نیز عبور کرده است و پیش‌بینی می‌شود که این موج بارشی تا پایان هفته در استان کردستان حاکم باشد.

هم اکنون سنندج در دوازدهمین روز از فصل بهار سال ۹۸ به دلیل بارش شدید برف رخت زمستانی بر تن کرده و سفیدپوش شده است.

بارش برف در سایر شهرها و مناطق روستایی در استان کردستان نیز گزارش شده به گونه‌ای که هم اکنون تردد در اکثر گردنه‌های صعب‌العبور استان ممکن نیست.

بارش برف به حدی است که از روز گذشته و به دلیل سقوط بهمن گردنه ژالانه حد فاصله شهرهای سروآباد به اورامان تخت و پاوه نیز مسدود شده است.

دیروز و امروز و به دلیل شدت بارش‌ها پروازهای فرودگاه سنندج نیز لغو شده است.

بر اساس گزارش خبرنگاران مهر از صبح امروز آب‌گرفتگی در معابر اکثر شهرهای استان کردستان نیز باعث مشکلات جدی در زمینه تردد مردم و وسایل نقلیه شده است.

بر اساس گزارش خبرنگار مهر در جریان بازدید میدانی از شهر سنندج، هم اکنون اکثر نواحی منفصل شهری سنندج از جمله گریزه، نایسر و بعضی از معابر و بلوارهای داخل شهر نیز با آب‌گرفتگی شدید مواجه شده‌اند.

رودخانه قشلاق سنندج که سال‌هاست با بحران کم آبی مواجه بود از روز گذشته خروشان شده است و دبی آب این رودخانه به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده است.

همچنین با تصمیم شرکت آب منطقه‌ای کردستان میزان خروجی سدهای گاوشان و آزاد در استان کردستان افزایش پیدا کرده است.

شرکت آب منطقه‌ای کردستان با انتشار اطلاعیه‌ای از کشاورزان پایین دست این دو سد درخواست کرد که تمهیدات لازم در راستای مقابله با سیلاب در پایین دست را در دستور کار قرار دهند.

هم اکنون بارش برف و باران در اکثر مناطق استان کردستان گزارش می‌شود و پیش‌بینی بر این است که این موج بارشی تا پایان هفته جاری آسمان استان کردستان را تحت تأثیر خود قرار دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۷۰۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان