//
کدخبر: ۱۷۶۸۷۰ //

وزیر کشور با اعلام حالت فوق العاده در خوزستان موافقت کرد

استاندار خوزستان گفت: در پی درخواست از وزیر کشور برای اعلام حالت فوق العاده در استان خوزستان وزیر کشور با این درخواست موافقت کرد.

 وزیر کشور با اعلام حالت فوق العاده در خوزستان موافقت کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

غلامرضا شریعتی اظهار داشت: بر اساس این تصمیم تمامی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران استان خوزستان موظف هستند تا پایان عادی شدن شرایط سیلاب در خوزستان مرخصی کارکنان خود را لغو نمایند.

وی گفت: در روزهای تعطیل نیز دستگاههای اجرائی عضو ستاد بحران استان خوزستان می بایست دستگاهها و تجهیزات خود به همراه نیروهای عملیاتی را آماده نمایند تا در صورت نیاز به مناطق سیل زده اعزام نمایند.

وی گفت: با توجه به بارشهایی که طی 24 ساعت آینده در استانهای بالا دست خوزستان انجام می شود حجم آورد سیلاب به خوزستان افزایش می یابد و به همین دلیل احتمال طغیان رودخانه های خوزستان نیز دور از دهن نیست.

وی گفت: البته با توجه به حضور وزیر نیرو در استان تمامی تدابیر لازم برای مدیریت ورودی و خروجی آب سدهای استان اندیشیده شده و جای هیچگونه نگرانی نیست.

وی اظهار داشت: 35 روستا در حوضه کارون و دز و 20 روستا در حوضه کرخه در معرض خطر جدی سیل هستند که تعدادی از این روستاها تخلیه شده و تعدادی دیگر نیز در حال تخلیه شدن هستند.

وی اضافه کرد: ستاد مدیریت بحران به طور شبانه روز در استان خوزستان فعال می باشد و طبق پیش بینیها برنامه های خود را به پیش می برد.

وی گفت: تمام تلاش ما در مواجهه با سیلابهای ورودی در استان نداشتن تلفات انسانی و به حد اقل رساندن خسارات مالی است.

استاندار خوزستان اظهار امیدواری کرد تا پایان هفته جاری و با فروکش کردن بارشها در استانهای بالا دست وضعیت در این استان به حالت عادی باز گردد.

استان خوزستان دارای سدهای مهم دز، کرخه ، کارون یک،2 و سه و نیز سد مارون و گتوند است که بیش از 2 میلیارد متر مکعب آب را ذخیره می کنند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۶۸۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان