//
کدخبر: ۱۷۵۶۵۰ //

آماده باش امدادرسانان کردستان

فرمانداران کردستان اعلام کردند که دستگاه های امدادرسان این استان برای مقابله با بحران های احتمالی در آماده باش کامل هستند.

 آماده باش امدادرسانان کردستان
به گزارش فرتاک نیوز،

شورای مدیریت و ستادهای مدیریت بحران به منظور آمادگی بیشتر فعالیت خود را آغاز کرده اند و فرمانداران برخی شهرستان هایی که احتمال خطر بروز سیل در آنها بیشتر است شامگاه یکشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا از آمادگی تمامی دستگاه های خدمات رسان خبر دادند.

آسمان کردستان تا صبح روز چهارشنبه 6 فروردین بطور متناوب در دامنه فعالیت امواج بارشی و ناپایدار قرار می گیرد که پیامد آن ابری و مه آلود شدن هوا، بارش باران و برف با وزش باد (گاهی شدید)، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه ها است.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی پتانسیل بارش در نواحی غربی و جنوبی استان از جمله مریوان، بانه، اورامانات، سروآباد، سرشیو، سقز، کامیاران و سنندج نسبت به نواحی دیگر بیشتر است و این بارش ها در گردنه ها و ارتفاعات، کولاک و مه سبب لغزندگی،کاهش دید و اختالل در تردد می شود.

سرپرست فرمانداری مریوان در این ارتباط گفت: از شامگاه روز گذشته با اعلام اخطاریه های اداره کل هواشناسی دستگاه های امداد رسان به حالت آماده باش در آمدند و پس از آن هشدارها به شهرداری ها، بخشداری های و دهیاری ها اطلاع رسانی شد.

آرتیکاس اقبال گفت: عصر امروز جلسه ستاد مدیریت بحران در خصوص بررسی شرایط احتمالی و وضعیت آمادگی دستگاه ها تشکیل شد و مجددا بر نحوه امداد رسانی دستگاه ها از جمله هلال احمر، آتش نشانی، مدیریت منابع آب، آب و فاضلاب، جهاد کشاورزی و دیگر نهادها تاکید شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون بارش متناوب باران شهرستان را فرا گرفته است ، افزود: وضعیت تردد در محورهای منتهی به شهرستان عادی است اما با توجه بارش باران در این محورها رعایت سرعت مطمئن لازم است.

فرماندار کامیاران نیز در این ارتباط گفت: عصر امروز جلسه ستاد بحران تشکل شده و تمامی تمهیدات لازم برای سهولت تردد مسافران نوروزی مواقع بحرانی اندیشیده شده است.

مسعود الماسی با اشاره به اینکه پایین دست سد زیویه این شهرستان یکی از نقاطی است که احتمال سیلابی شدن در آن وجود دارد ،اظهار کرد: در این ارتباط نیز تمهیدات لازم انجام شده تا در هنگام بروز خطر کمترین خسارت ها به شهروندان وارد شود.

وی افزود: با توجه به این تمهیدات پیش بینی می شود که هنگام بروز خطر مردم ساکن در روستاهای اطراف خسارتی نبینند تنها احتمال بروز خسارت بر برخی اراضی کشاورزی پیش بینی می شود.

وی همچنین در خصوص احتمال بروز سیل در پایین دست سد گاوشان این شهرستان نیز گفت: با توجه به تخلیه این سد از روزهای گذشته خطری مردم و اراضی پایین دست این سد را تهدید نمی کند.

سرپرست فرمانداری سروآباد نیز گفت: دستگاه های خدمات رسان آماده باش هستند و امروز نیز در اثر بارش برف دستگاه های امداد رسان از جمله راهداری بصورت مستمر در محورها حضور داشتند و اجازه انسداد این راه ها را نداده اند.

کامیار میرزایی اظهار کرد: امروز راهداران استان علاوه بر برف روبی مسیر و ایمن سازی گردنه ژالانه که به علت سقوط بهمن چند ساعتی مسدود شد به بیش از 200 مسافر گرفتار در جاده که بیشتر آنان گردشگران نوروزی بودند،امداد رسانی کرده اند.

به گزارش ایرنا، نقشه های پیش یابی و خروجی مدل های هواشناسی نشان می دهد، تا عصر فردا دوشنبه بر شدت بارش ها در نقاط مختلف استان افزوده می شود بطوری که احتمال بارش 50 میلیمتری در سروآباد و بانه و بارش 30 میلیمتری در سنندج، قروه و دهگلان وجود دارد.

شورای هماهنگی مدیریت بحران کردستان ظهر امروز یکشنبه نسبت به سریز شدن آب سدهای قشلاق سنندج، سورال دهگلان و زیویه کامیاران و احتمال سیلاب در پایاب این سدها اخطار داد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۵۶۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان