//
کدخبر: ۱۷۵۴۸۸ //
وزیر کشور:

ظرف ۱۰ روز خسارات سیل ارزیابی شود/نرماب می توانست سیل را مهار کند

وزیر کشور با بیان این که ظرف ۱۰ روز خسارات سیل ارزیابی شود، گفت: نرماب می توانست سیل را مهار کند.

ظرف ۱۰ روز خسارات سیل ارزیابی شود/نرماب می توانست سیل را مهار کند
به گزارش فرتاک نیوز،

عبدالرضا رحمانی ‎فضلی شامگاه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: باید به ابهاماتی که در مورد سیل وجود دارد پاسخ روشن بدهیم، چرا این این اتفاق افتاد؟ آیا می توانستیم جلوی آن را بگیریم؟ آیا اقدامات انجام شده موثر بود؟ چه اقداماتی را باید از این به بعد انجام دهیم؟

وی افزود: با توجه به این ظرفیت سدهای ما پر است اگر بارندگی در شرایط کنونی اتفاق بیفتد باید راه حلی اندیشیده شود، تا حوادثی مانند این تکرار نشود.

رحمانی فضلی گفت: لایروبی و بازسازی دیواره رودخانه ها و انهار باید در دستور کار قرار بگیرد و در منطقه خواجه نفس باید آب به سمت دریا سوق داده شود و این اتفاق حتماً باید بیفتد.

وی هماهنگی بخش های مختلف را در تأمین تجهیزات مکانیکی خوب ارزیابی کرد و ضرورت ادامه دار بودن این خدمات تأکید کرد.

ایجاد کانال فرعی

وزیر کشور افزود: کانال‎های فرعی برای پخش سیلاب در دشت باید ایجاد شود و برخی گفتند که می توان سیل آق قلا را در دشت پخش کرد اما باید این امر در کمیته فنی بررسی شود.

رحمانی‎فضلی با بیان اینکه رفع مشکلات بهداشتی به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری باید مد نظر قرار گیرد، ادامه داد: کیسه های شن و ماسه باید در اختیار مردم قرار گیرد و مردم آمادگی مقابله با سیل های احتمالی را داشته باشند.

وی تصریح کرد: ظرفیت پیش بینی شرایط جوی ما باید تقویت شود اما تا این اندازه که اتفاق افتاده هم موثر بوده است.

رحمانی فضلی با تأکید بر توزیع مناسب امکانات، گفت: باید ظرف ۱۰ روز خسارت‎های ساختمانی، کشاورزی، مغازه ها و صنعتی برآورد و ارزیابی شود تا نگرانی مردم کاهش یابد و بیمه های هم پای کار بیایند.

وی با تأکید بر آبخیزداری، زهکشی و کانال کشی برای عدم تکرار این حوادث، افزود: تکمیل سد نرماب باید در دستور کار قرار گیرد و اگر تملک زمین ها انجام می شد و سد تکمیل شده بود می توانست حجم عظیمی از سیل را مهار کند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: مردم زندگی خود را از دست دادند و عصبانی هستند و رسانه هاباید به گونه ای مسائل را مطرح کنند که داغ مردم را تازه نشود.

وی خاطرنشان کرد: باید شورای تامین تشکیل شود و با کانال هایی که دروغ و شایعه پراکنی می کنند برخورد شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۵۴۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان