//
کدخبر: ۱۷۵۳۴۶ //
مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی:

۲۵۸ هزار مسافر در خراسان جنوبی اقامت کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به استقبال بی نظیر مسافران از اماکن گردشگری استان گفت: ۲۵۸ هزار نفر تا کنون در استان اقامت داشته اند.

 ۲۵۸ هزار مسافر در خراسان جنوبی اقامت کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

حسن رمضانی عصر جمعه در بازدید از مرکز ستاد تسهیلات نوروزی مرکز استان در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سال نو، اظهار کرد: خوشبختانه استقبال مسافرین نوروزی از اماکن تاریخی، طبیعی و گردشگری سطح استان در نخستین روزهای تعطیلات بسیار مطلوب و خوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه در برخی شهرستان‌ها ظرفیت هتل‌ها تکمیل شده است، افزود: از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا به امروز در مجموع ۲۵۸ هزار نفر در سراهای اقامتی سطح استان از جمله مدارس، بقاع متبرکه، مجموعه‌های آب درمانی، کمپ‌های موقت و اقامتگاه‌های بوم گردی اقامت داشته اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه نوروز امسال برنامه‌های بسیار متنوعی برای مردم استان و مسافران پی بینی شده است، افزود: برنامه‌های نوروزگاه در باغ تاریخی اکبریه، قلعه تاریخی بیرجند و روستای حسین آباد خراشاد از اهم برنامه‌های نوروز است.

وی ادامه داد: در این اماکن انواع صنایع دستی، هنرهای بومی و محلی و انواع غذاهای سنتی جهت معرفی آئین و رسوم و فرهنگ مردم استان ارائه خواهد شد.

رمضانی با اشاره به اینکه ۴۰۵ غرفه بازارچه‌های صنایع دستی در این ایام در سطح استان فعالیت خواهند کرد، گفت: در این ایام همچنین ۴۵ سیاه چادر و ۳۵ اقامتگاه بوم گردی در سطح استان فعال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۵۰ هزار نفر شب اقامت برای مسافرین نوروزی امسال در سطح استان فراهم شده است، عنوان کرد: ۱۵۰ اثر تاریخی نیز در این ایام آماده بازدید علاقه مندان و گردشگران خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نرخ رشد گردشگران در سال‌های اخیر بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشته است، بیان کرد: طی ۱۵ روز نوروزی سال گذشته یک میلیون و ۸۸۰ هزار نفر در استان اقامت داشته اند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۵۳۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان